HomeUtama223 mangsa fenomena air pasang di Pitas ditempatkan di dua PPS

223 mangsa fenomena air pasang di Pitas ditempatkan di dua PPS

Read Time:49 Second

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini

KOTA KINABALU : Seramai 223 daripada 52 Ketua Isi Rumah (KIR) mangsa fenomena air pasang dan ombak besar di Pitas dipindahkan ke dua Pusat Pemindahan Sementara (PPS) dalam kejadian yang berlaku semalam.

Sekretariat Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri Sabah dalam kenyataan hari ini memaklumkan, antara PPS yang dibuka di Pitas adalah di Dewan Kampung Mempakad dan di Balai Raya Agropolitan Kampung Pinggan-Pinggan.

“Bagi PPS Dewan Kampung Mempakad, seramai 168 mangsa dari 37 KIR ditempatkan di pusat ini manakala seramai 55 mangsa dari 15 buah KIR di tempatkan di Dewan Kampung Mempakad,” menurut kenyataan itu di sini hari ini.

Semalam beberapa kawasan di daerah Pitas khususnya di kawasan persisir pantai mengalami fenomena air pasang dan ombak besar mengakibatkan beberapa buah rumah penduduk di Kampung Mampakad Laut, Kampung Rosob dan Pinggan-Pinggan roboh akibat ombak besar.

Hujan lebat berterusan sejak petang semalam juga menyebabkan beberapa lokasi di Sabah khususnya di Kota Belud dan Kota Kinabalu dilanda banjir – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Utama

Sistem air minuman secara mudah alih, berkuasa solar berjaya dibangunkan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular