Hajiji akan umum rombakan Kabinet Negeri

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:52 Second

KOTA KINABALU: Ketua Menteri, Datuk Seri Hajiji Noor hari ini mengesahkan akan berlaku rombakan Kabinet Negeri.

Katanya, butiran akan didedahkan tidak lama lagi.

Hajiji berkata demikian menerusi satu kenyataan media ringkas hari ini (6 Jan) yang mengesahkan rombakan kabinet bakal dilakukan susulan senario politik yang mahu menukar Ketua Menteri Sabah baru-baru ini.

Semalam, satu jemputan diedarkan untuk mengadakan sidang media khas oleh Presiden WARISAN, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin

Sidang media tersebut yang sepatutnya berlangsung pada jam 4.30 petang semalam, namun dibatalkan tanpa perincian lanjut dari kedua-dua pihak.

Sidang media itu dipercayai untuk mengumumkan mereka mempunyai sokongan majoriti Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sabah.

Ini adalah rentetan daripada kenyataan Setiausaha Agung Gabungan Rakyat Sabah (GRS), Datuk Masidi Manjun itu menyebut tindakan berkenaan berikutan dakwaan pihak tertentu memperoleh sokongan lebih separuh daripada ADUN untuk menubuhkan kerajaan negeri yang baharu.

Spekulasi kerajaan baharu itu dikatakan diwujudkan menerusi kerjasama BN dengan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dikatakan bakal dilantik semula sebagai Ketua Menteri.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *