Apakah tiada langsung perasaan simpati kepada Rakyat Sabah Soal Rahman Dahlan

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 17 Second

KOTA KINABALU – Apakah tiada langsung, walau pun sekelumit, perasaan simpati kepada rakyat Sabah yang sedang bergelut dengan cabaran kehidupan dan ekonomi soal Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan.

Katanya rakyat Sabah berhak mendapat kestabilan politik

“ Rakyat Sabah pun berhak mendapat kestabilan politik. Mereka berhak untuk mendapat ruang untuk bernafas dari semua kekalutan politik”

“ Mereka marah, mual dan muak dengan politik. “

Takkan asyik berpolitik 24jam tegasnya di dalam satu hantaran di laman facebooknya hari ini.

Tambah Rahman yang juga Ketua UMNO Bahagian Tuaran itu berkata “Kesabaran” dalam berpolitik adalah tuntutan demokrasi. Ianya salah satu tiang seri demokrasi. Kalau tiada kesabaran, demokrasi akan pincang

Suasana politik Sabah kembali panas sejak bermula dengan jemputan media untuk pengumuman khas Parti Warisan (WARISAN) sebelum ditangguhkan, disusuli tindakan UMNO Sabah mengumumkan menarik diri daripada kerajaan negeri.

Situasi panas berterusan  dengan WARISAN pula mengadakan sidang media berhubung kedudukan Ketua Menteri, Datuk Seri Hajiji Noor, sama seperti isu dibangkitkan UMNO Sabah.

Ketegangan politik dijangka berterusan hingga beberapa hari lagi iaitu selagi pihak yang menimbulkan suasana berkenaan belum beralah dalam tindakan mereka.

Dijangkakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada Gabungan Rakyat Sabah (GRS) diminta menyatakan pendirian mengenai siapa yang disokong mereka untuk menjadi Ketua Menteri Sabah berikutan kemelut politik yang berlaku ketika ini.

Sumber berkata, pihak Istana Seri Kinabalu juga akan memanggil semua ADUN bagi menyatakan pendirian masing-masing di hadapan Juhar.

“Langkah ini bagi mengetahui sama ada sokongan yang diterima Hajiji yang dibawa ke Istana Seri Kinabalu sama dengan pengakuan yang dibuat sendiri ADUN terbabit di hadapan Juhar nanti,”

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *