Maximus akan meneruskan jawatan Presiden PBS

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:57 Second

KOTA KINABALU: Datuk Seri Dr Maximus Ongkili telah diundi untuk terus menerajui Parti Bersatu Sabah.

Pengesahan jawatan presiden berterusan beliau dibuat berikutan undian sebulat suara semasa Mesyuarat Majlis Tertinggi parti, di sini, hari ini.

Maximus, yang memenangi jawatan itu tanpa bertanding semasa pemilihan parti pada Jun tahun lepas, akan kekal menerajui parti itu.

Bagaimanapun, pada Persidangan Perwakilan PBS ke-36 dan ke-37, beliau mengumumkan akan berundur sebagai presiden parti dalam tempoh tiga tahun.

Mengucapkan terima kasih kepada ahli atas sokongan dan kepercayaan berterusan mereka, Maximus berkata, ia akan mengambil masa parti untuk mengenal pasti penggantinya.

Beliau berkata demikian selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi parti yang pertama tahun ini.

Menurut Maximus, beliau akan berpegang pada rancangan asal untuk melepaskan jawatan presiden dalam tempoh tiga tahun, atau seperti yang ditentukan oleh majlis tertinggi.

“Walaupun saya telah mengumumkan untuk berundur pada tahun pemilihan (PBS) akan datang, namun ahli Majlis Tertinggi masih mengundi saya untuk kekal.

“Ini akan memberi PBS masa yang cukup untuk mengenal pasti pengganti saya,” katanya.

Tambah beliau, terdapat ramai pemimpin muda dalam parti yang mampu membina dan membawa parti ke tahap yang lebih tinggi, apabila tiba masanya.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *