HomeIsu tempatanPeneroka Ladang LKTNS Wilayah Timur Bakal Terima Durian Runtuh berjumlah lebih ...

Peneroka Ladang LKTNS Wilayah Timur Bakal Terima Durian Runtuh berjumlah lebih RM21 Juta

Read Time:1 Minute, 20 Second

SANDAKAN — Peneroka ladang-ladang di Lembaga Kemajuan Tanah Negeri Sabah (LKTNS) Kawasan Wilayah Timur akan menerima pendapatan peneroka berjumlah RM21,299,702 secara keseluruhannya.

Lembaga Kemajuan Tanah Negeri Sabah (LKTNS) di dalam satu kenyataan berkata Seramai 908 peneroka di wilayah itu terlibat dalam penerimaan pendapatan bagi tahun 2022 dengan jumlah keseluruhan sebanyak RM21,299,702.

” Daripada jumlah tersebut sebanyak RM8,399,210 adalah tabungan peneroka yang akan diagihkan pada setiap hujung tahun.

“ Purata pendapatan peneroka adalah RM1,955 sebulan dan jumlah ini melebihi sasaran RM1,600 sebulan”

” Seramai 472 peneroka Ladang Sg. Manila/Ulu Dusun/Suan Lamba menerima pendapatan berjumlah RM8,817,820. Daripada jumlah tersebut sebanyak RM3,387,451 adalah tabungan, manakala purata pendapatan adalah RM2,165 sebulan.

Dalam pada itu satu Majlis simbolik penyerahan pendapatan peneroka bagi Ladang Sg Manila, Ulu Dusun dan Suan Lamba telah diadakan yang bertempat di pejabat Ladang Sg Manila, Sandakan di sini hari ini.

Majlis yang diadakan sebagai simbolik penyerahan pendapatan kepada peneroka wilayah timur, untuk ladang-ladang kelolaan Lembaga Kemajuan Tanah Negeri Sabah, khususnya bagi peneroka ladang Sg Manila, Ulu Dusun dan Suan Lamba.

Majlis yang disempurnakan oleh Yang Berhormat Datuk Abd Ghani Mohamed Yassin (Pengerusi LKTNS merangkap ADUN N46 Nabawan) dan Tuan Syaheddrul R Joddari (Pengurus Besar LKTNS)

Hadir sama pada majlis tersebut adalah barisan Pengurusan Kanan LKTNS dan para peneroka Ladang Sg Manila, Ulu Dusun dan Suan Lamba.

Diharapkan dengan agihan pendapatan para peneroka yang diterima ini meningkatkan lagi semangat para peneroka agar terus berusaha dan akan terus menyokong segala usaha yang dilaksanakan LKTNS demi kebaikan dan jaminan masa depan Bersama kata kenyataan itu lagi.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

NDRC UMS perluas kerjasama peringkat antarabangsa dalam pengurusan bencana

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya