Sabah FC perlu kekal fokus, jangan pandang rendah keupayaan Kuching City FC

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 12 Second

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini

Kota Kinabalu : Sabah FC perlu terus fokus bagi menghadapi aksi saingan Liga Super 2023 apabila pasukan  itu bermain di gelanggang lawan bertemu Kuching City FC di Stadium Negeri malam esok.

Ketua Jurulatih Sabah FC Datuk Ong Kim Swee berkata, perlawanan esok dijangkakan akan menjadi lebih sukar apabila bermain dihadapan penyokong pasukan lawan.

“Sudah tentu ini perlawanan pertama kita bermain di tempat lawan dalam Liga Super.  Saya juga menjangkakan perlawanan akan menjadi perlawanan yang lebih sukar daripada apa yang kita lalui dalam dua perlawanan pertama di tempat sendiri.

“Ini akan menjadikan pasukan lebih fokus untuk memperoleh kemenangan pertama ditempat lawan malam esok,” katanya dalam kenyataan di sini malam ini.

Kuching City FC sebelum ini tewas 0-5 kepada Selangor FC di laman sendiri minggu lalu dan kini berada ditangga kelapan dengan memungut tiga mata.

Kim Swee berkata, setiap pasukan yang tewas dengan jumlah gol yang besar sudah tentu menjadikan perlawanan seterusnya akan lebih berwaspada terutama ketika beraksi di laman sendiri.

“Kita boleh ibaratkan mereka seperti ‘A Wounded Tiger’ apabila tewas dengan jumlah yang begitu besar pemain dan pengurusan Kuching City FC ingin membalas kepercayaan penyokong mereka terutama bermain di laman sendiri.

“Sudah tentu mereka ingin membuktikan (Kuching City FC) masih lagi relevan dalam Liga Super,” katanya.

Dalam dua perlawanan sebelum ini, Sabah FC berjaya mencatat dua kemenangan keatas PDRM FC (4-0) dan Kelantan United FC (3-1). – SABAH MEDIA

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *