HomeUtamaAnifah dilantik sebagai Senator

Anifah dilantik sebagai Senator

Read Time:1 Minute, 2 Second

KUALA LUMPUR: Bekas Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman dilantik sebagai senator bagi penggal tiga tahun, mengangkat sumpah di Dewan Negara hari ini.

Senator Datuk Seri Anifah Aman.

Atas pelantikan itu, Anifah merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Hajiji Haji Noor, dan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim atas sokongan dan kepercayaan dalam mengesyorkan dan melantik beliau sebagai senator Parlimen Malaysia.

Dalam satu kenyataannya hari ini, beliau bersyukur kerana diberi peluang berkhidmat untuk negara dan rakyat Malaysia dalam kapasiti baharunya sebagai senator. Beliau komited untuk menegakkan prinsip demokrasi, tadbir urus yang baik, dan kedaulatan undang-undang dan akan bekerja tanpa jemu ke arah kebaikan negara dan kesejahteraan semua rakyat Malaysia.

Katanya, sebagai bekas Menteri Luar, membawa bersama beliau pelbagai pengalaman dan pengetahuan ke Dewan Negara. Justeru, beliau berharap dapat menyumbang kepada perbincangan dan perbahasan bermakna yang akan membentuk masa depan Malaysia dan mengukuhkan kedudukannya di persada global.

Anifah yang juga Presiden Parti Cinta Sabah (PCS) turut mengakui betapa pentingnya pelantikan itu, dan beliau amat berbesar hati dengan kepercayaan dan keyakinan yang diberikan oleh Ketua Menteri Sabah dan Perdana Menteri Malaysia.

Beliau baru-baru ini dilantik oleh Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Hajiji Noor sebagai penasihat khas perhubungan antarabangsa dan pelaburan asing.

RELATED ARTICLES
Utama

Bakal jemaah haji Sabah perlu siapkan diri dari aspek mental, kekuatan...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya