HomeIsu tempatanUnited Malaysia hantar 11 orang bertuah ke Old Trafford

United Malaysia hantar 11 orang bertuah ke Old Trafford

Read Time:1 Minute, 50 Second

KOTA KINABALU: United Malaysia, kelab penyokong rasmi Manchester United di negara ini, akan menghantar 11 orang untuk menyaksikan pasukan Inggeris terhebat bermain di laman sendiri iaitu di Old Trafford yang terkenal.

11 orang yang bertuah itu merupakan pemenang semua perbelanjaan perjalanan dalam segmen cabutan bertuah besar semasa Majlis Makan Malam Tahunan Ke-5 United Malaysia yang diadakan di grand ballroom Dewan Hakka di sini pada Jumaat (9 Jun).

Lebih 1,000 orang hadir semasa makan malam yang bertemakan “United, United, Still United,” dilukis di Dewan Hakka dengan warna merah simbol Manchester United.

Selepas berehat selama empat tahun akibat pandemik Covid-19, majlis makan malam tahunan United Malaysia merupakan acara yang dinanti-nantikan yang turut menarik kehadiran ramai dalam majlis makan malam sebelumnya, dan kali terakhir diadakan pada 2019.

Orang ramai dari segenap lapisan masyarakat dari Semenanjung Malaysia dan Sarawak, selain Sabah, bergembira dalam majlis itu apabila rakan-rakan lama kembali terjalin dan turut menjalinkan persahabatan baharu.

Dalam ucapannya, Presiden United Malaysia Batholomewl Jingulam mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang datang menyokong acara tersebut.

“Selepas empat tahun kami akhirnya mengadakan Makan Malam Tahunan kami kembali,” katanya.

“Ia adalah sesuatu yang ditunggu ramai untuk kami Red Devils bertemu dalam jumlah di bawah satu bumbung.

“Dan ia amat dinanti-nantikan kerana segelintir daripada anda akan berpeluang memenangi lawatan ke Teater Impian (Old Trafford) untuk menonton perlawanan,” katanya.

Batholomew juga memberi penghormatan kepada ahli dan penyokong yang datang beramai-ramai ke majlis makan malam itu, tidak sabar-sabar untuk menunjukkan kesetiaan mereka kepada Manchester United.

“Lihatlah kamu semua yang hadir hari ini. Anda lihat, politik memecah belah, tetapi Manchester bersatu,” katanya.

Tambah beliau bahawa setelah membawa legenda bekas pemain pertahanan United yang memenangi gelaran Ronny Johnsen dalam makan malam terakhir, ramai yang bertanyakan siapa kelab peminat yang akan dibawa kali ini.

“Namun, selepas berbulan-bulan berbincang, kami memutuskan adalah lebih baik menghantar lebih ramai orang ke Old Trafford untuk merealisasikan impian mereka.

“Kami percaya bahawa bagi mereka yang masih belum pergi ke Manchester untuk melihat pemain kami secara fizikal, ia akan menjadi lebih bermakna daripada hanya seorang legenda yang datang ke sini,” kata Batholomew.

Terdapat juga cabutan bertuah lain yang menyaksikan peserta memenangi hadiah rasmi Manchester United serta barangan elektronik.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

1,500 pengunjung meriahkan sambutan raya Pusat Alumni UMS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya