HomeSukanSAGA X : Tenom tepati ramalan, raih 'ibu segala pingat'

SAGA X : Tenom tepati ramalan, raih ‘ibu segala pingat’

Read Time:1 Minute, 3 Second

Kota Kinabalu : Pasukan bola sepak mewakili Tenom masing-masing bagi kategori lelaki dan wanita menepati ramalan apabila berjaya meraih pingat emas pada perlawanan peringkat akhir yang berlangsung petang tadi.

Bagi kategori lelaki, pasukan Tenom berjaya menewaskan Telupid dengan jaringan 3-1 yang diadakan di Stadium Likas.

Ini menjadikan Telupid membawa pulang pingat perak dan tempat ketiga dimenangi Tuaran yang sebelum itu bertemu Tawau bagi penentuan tempat ketiga dan keempat semalam.

Manakala bagi kategori wanita, Tenom turut berjaya menewaskan Ranau dengan jaringan 5-1 yang berlangsung di Padang SAFA petang tadi.

Keputusan itu menjadikan Ranau membawa pulang pingat perak dan gangsa dimenangi pasukan Kota Kinabalu yang menewaskan Kota Belud dalam penentuan tempat ketiga dan keempat semalam.

Sementara itu, Presiden Persatuan Bola Sepak Sabah (SAFA) Tenom Datuk Peter Anthony merakamkan ucapan tahniah kepada kedua-dua pasukan yang berjaya mengungguli acara bola sepak pada SAGA tahun ini.

“Saya kepada pasukan Tenom kepada berjaya mendominasi acara bola sepak bagi lelaki dan wanita.  Saya ingin merakamkan tahniah dan syabas kepada pasukan begitu juga kepada pengurus pasukan dan semua yang terlibat dalam kejayaan ini.

“Meskipun kita lihat pada awal perlawanan yang begitu sengit dimana babak awal jaringan dari Telupid namun hasil kerjasama kombinasi semua akhirnya kita berjaya menjuarai perlawanan akhir SAGA tahun ini,” katanya. – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Sukan

Piala SMJ : Persiapan Sabah FC untuk lihat kekuatan, kelemahan pasukan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya