HomeUtamaPenerbangan AirAsia Kota Kinabalu - Jakarta dibuka semula 6 Feb ini

Penerbangan AirAsia Kota Kinabalu – Jakarta dibuka semula 6 Feb ini

Read Time:50 Second

KOTA KINABALU: Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Datuk Christina Liew memuji langkah pihak syarikat penerbangan AirAsia mengembalikan semula laluan Kota Kinabalu ke Jakarta pada 6 Februari ini.

Datuk Christina Liew

Beliau berkata ia adalah tindakan yang tepat pada masanya, memandangkan permintaan yang semakin meningkat untuk perjalanan ke luar negara, berikutan pembukaan semula sempadan antarabangsa Malaysia untuk pelancong dari semua negara pada April 2022.

“Ini juga merupakan langkah terbaik berikutan perayaan Tahun Baharu Cina akan datang di mana orang ramai boleh memilih untuk bercuti ke luar negara.

“Justeru, kami mengalu-alukan penerbangan sulung AirAsia dari Jakarta ke Kota Kinabalu selepas pandemik, dan difahamkan bahawa ini adalah penerbangan antarabangsa kesepuluh syarikat penerbangan itu ke Sabah.

“Kami difahamkan kekerapan penerbangan adalah tiga kali seminggu pada hari Selasa, Khamis dan Sabtu,” katanya dalam satu kenyataan pada Jumaat.

AirAsia dijadualkan berlepas dari Jakarta ke Kota Kinabalu pada 12.15 tengah hari (waktu Jakarta) pada 6 Februari, dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) pada 3.55 petang (waktu Sabah).

RELATED ARTICLES
Utama

KPKM komited teroka peluang baharu tingkat penyertaan belia dalam bidang pertanian

Bangunan Kerajaan Sabah Pentadbiran Sabah Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular