HomeUtamaPenjawat awam perlu daftar PADU selewatnya 30 Mac depan

Penjawat awam perlu daftar PADU selewatnya 30 Mac depan

Read Time:51 Second

Ranau : Penjawat awam persekutuan khususnya di negeri ini disaran untuk mendaftar dalam Sistem Pangkalan Data Utama (PADU) selewat-lewatnya 30 Mac depan.

Setiausaha Persekutuan Sabah, Datuk Makhzan Mahyuddin berkata dua jawatankuasa telah ditubuhkan sebagai usaha untuk mendaftarkan seramai 1.76 juta individu di seluruh Sabah.

“Selain perkhidmatan kaunter fizikal Jabatan Perangkaan Malaysia (DOSM) di Mobile Community Services (MCS), kita juga menggunakan Pusat Ekonomi Digital (PEDI) dan agensi-agensi persekutuan seperti Jabatan Penerangan untuk pendaftaran PADU.

“Bagi peringkat jabatan persekutuan pula, satu jawatankuasa ditubuhkan untuk mendaftarkan kakitangan awam dan minggu depan akan mula bergerak untuk memastikan pendaftaran PADU di Sabah mencapai sasaran ditetapkan sehingga penghujung Mac 2024.

“Jawatankuasa terdiri daripada pejabat Setiausaha Persekutuan Sabah, Jabatan Perangkaan dan pengurus sumber-sumber manusia semua jabatan persekutuan serta negeri Sabah untuk memastikan kakitangan awam mendaftar PADU,” katanya semasa ditemui di program MCS di Sekolah Kebangsaan (SK) Tiampos, di sini semalam.

Menurut kenyataan DOSM, terdapat seramai 120,000 penjawat awam persekutuan dan negeri di Sabah dengan lebih 10,000 telah berdaftar dalam PADU.

RELATED ARTICLES
Utama

Tiada kompromi 40 peratus, pertahankan hak perlembagaan Negeri Sabah – Hajiji

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular