HomeUtamaMAS kembali batalkan penerbangan antara KL-Sabah

MAS kembali batalkan penerbangan antara KL-Sabah

Read Time:1 Minute, 18 Second

CYBERJAYA : Malaysia Airlines (MAS) hari ini membatalkan semula beberapa penerbangan antara Kuala Lumpur dengan Sabah susulan letusan gunung berapi di Gunung Ruang, Indonesia.

Dalam satu kenyataan hari ini, syarikat penerbangan itu berkata walaupun sudah berusaha memulihkan operasi secepat mungkin, beberapa penerbangan yang dijadualkan hari ini dibatalkan selepas mengambil kira cuaca dan keselamatan operasi.

Sebelum ini MAS mengumumkan ia telah memulakan pengembalian semula secara beransur-ansur penerbangan ke dan dari Sabah, Sarawak, dan Wilayah Persekutuan Labuan sejak petang semalam.

Senarai penerbangan yang dibatalkan hari ini membabitkan penerbangan MH2610 (KUL-BKI), MH2611 (BKI-KUL), MH2612 (KUL-BKI), MH2621 (BKI-KUL), MH2646 (KUL-BKI), MH2641 (BKI-KUL).

Turut terjejas penerbangan ke dan dari Tawau MH2660 (KUL-TWU), MH2661 (TWU-KUL) dan Sandakan MH2710 (KUL-SDK), MH2711 (SDK-KUL).

“Semua penerbangan lain hari ini kekal mengikut jadual. Kemas kini akan diberikan di laman web MAS secara berkala dan dimaklumkan terus kepada pelanggan yang terjejas sekiranya terdapat sebarang perubahan pada penerbangan mereka,” katanya.

Penumpang MAS dinasihatkan untuk mengemas kini butiran di laman web MAS untuk menerima kemas kini tepat pada masanya dari semasa ke semasa melalui e-mel dan SMS.

Untuk meminimumkan kesulitan disebabkan pembatalan yang tidak dijangka, MAS menawarkan pelanggan yang terjejas perubahan satu kali pada jadual perjalanan mereka secara percuma, atau memilih bayaran balik penuh tanpa mengira keluarga tambang mereka.

“Pelanggan yang terjejas yang ingin menukar penerbangan mereka atau membatalkan perjalanan mereka boleh berbuat demikian melalui ‘Tempahan Saya’ di laman web kami.

“Sebagai alternatif, pelanggan juga boleh menghubungi sokongan Sembang Langsung kami yang tersedia di tapak web atau menghubungi Pusat Hubungan Global kami,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

22 rumah musnah dalam kebakaran di Batu 3 Sandakan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya