HomeUtamaDUN Sabah : Kerajaan bertungkus-lumus jayakan misi selesaikan masalah infrastuktur rakyat

DUN Sabah : Kerajaan bertungkus-lumus jayakan misi selesaikan masalah infrastuktur rakyat

Read Time:1 Minute, 29 Second

Kota Kinabalu : Kerajaan Sabah pimpinan Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor bersama Jemaah Menteri serta penjawat awam telah bertungkus lumus untuk menjayakan misi bagi menyelesaikan masalah infrastruktur yang telah lama rakyat negeri ini warisi.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sindumin Datuk Dr Yusof Yacob berkata, sehingga kini masih banyak masalah rakyat khususnya berkaitan infrastuktur asas bekalan air, elektrik dan jalan raya

“Semua ini tidak perlu kita ungkit, yang penting adalah usaha Ketua Menteri dan juga Jemaah Menteri serta penjawat awam untuk kita selesaikan masalah ini untuk kebaikan Sabah.

“Cukup-cukuplah menyalahkan satu masa lain..sepatutnya beri sokongan dan bagi peluang Kerajaan Negeri dibawah Gabungan Rakyat Sabah (GRS) dan Pakatan Harapan (PH) Sabah selesaikan masalah negeri ini,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan ucapan dasar Kerajaan pada Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah di sini hari ini.

Dr Yusof yang juga Pengerusi Kelab Backbenchers GRS meminta rakyat memberi masa dan memahami hasrat kerajaan negeri itu dalam menyelesaikan masalah yang ada.

“Syukur juga Ketua Menteri dari Kerajaan GRS-PH Sabah Plus telah memberi penjelasan tentang strategi penyelesaian masalah air, masalah elektrik dan masalah jalan raya.

“Kita berharap rakyat bersabar dan memberi kepercayaan kepada Ketua Menteri untuk menyelesaikan isu ini,” katanya.

Pada masa sama, beliau berkata jangan ada lagi langkah untuk menukar Ketua Menteri sebaliknya memberikan sokongan kepada Datuk Seri Hajiji Noor.

Menurutnya dalam ucapan dasar Yang di-Pertua Negeri menyatakan satu persatu usaha diambil kerajaan negeri bagi menyelesaikan masalah dihadapi rakyat dan kejayaan.

Namun, katanya, ada juga orang tidak faham dan mengatakan Ketua Menteri dan GRS-PH Plus gagal dan slogan Sabah Maju Jaya dimomokkan dan dipermainkan.

“Sedangkan orang yang bercakap ini adalah bekas orang yang pernah memerintah dan tahu kerajaan ini. Semasa mereka (Dalam Kerajaan Negeri) juga ada masalah ini dan ada usaha atau tidak diselesaikan,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

Empat wanita warga Filipina mangsa pemerdagangan manusia berjaya diselamatkan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya