HomeUtamaLebih 10,000 pengunjung Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Gagasan Rakyat di Tawau

Lebih 10,000 pengunjung Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Gagasan Rakyat di Tawau

Read Time:52 Second

Tawau : Lebih 10,000 pengunjung terdiri dari pelbagi kaum dan agama hadir memeriahkan Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri anjuran gabungan tujuh bahagian Parti Gagasan Rakyat Sabah (Gagasan Rakyat) di Dewan Masyarakat Tawau di sini semalam.

Majlis yang dianjurkan bersama Gagasan Rakyat bahagian Balung, Apas, Sri Tanjung, Kukusan, Tanjung Batu, Merotai dan Sebatik itu turut dihadiri Ketua Menteri, Datuk Seri Hajiji Noor.

Hajiji yang juga Presiden Gagasan Rakyat turut menyantuni dan menyampaikan sumbangan kepada 80 orang asnaf di majlis itu.

Ketika ditemui Hajiji berkata, Majlis Rumah Terbuka dapat mengeratkan hubungan silaturrahim dan keharmonian dikalangan masyarakat berbilang kaum dan agama di negara ini termasuk di Sabah.

Katanya, dalam suasana sambutan Hari Raya, golongan kurang bernasib baik tidak dilupakan termasuk OKU dan asnaf, mesti disantuni dan diberi bantuan agar mereka dapat bersama-sama memeriahkan sambutan Hari Raya.

Turut hadir Speaker Dewan Undangan Negeri,  Datuk Seri Kadzim M.Yahya.

Sebelum berangkat pulang ke Kota Kinabalu Hajiji turut meluangkan masa menghadiri Rumah Terbuka Hari Raya Datuk Haji Tahir Picho di Seri Indah Regency Tawau. – SABAH MEDIA / FOTO JKM 

RELATED ARTICLES
Utama

Taman Perkuburan Islam Ar-Raudhah Fasa 2 Sandakan dapat tampung 1,000 jenazah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular