HomeUtamaMalaysia rakam takziah, simpati pada Iran

Malaysia rakam takziah, simpati pada Iran

Read Time:42 Second

KUALA LUMPUR – Malaysia merakamkan ucapan takziah dan simpati kepada keluarga Presiden Iran, Ebrahim Raisi; menteri luar, Hossein Amirabdollahian dan beberapa lain selepas helikopter yang mereka naiki melakukan pendaratan cemas di Dizmar.

“Malaysia merakamkan ucapan takziah dan simpati kepada keluarga mangsa, rakyat Iran dan semua yang terkesan oleh insiden ini. Malaysia bersolidariti dengan Iran dan berdoa bersama negara tersebut pada waktu yang mencabar ini,” kata Kementerian Luar Negeri.

Hari ini, Kerajaan Iran telah mengesahkan Ebrahim Raisi, Hossein dan semua penumpang lain di dalam helikopter tersebut telah terkorban dalam nahas terbabit.

Helikopter yang membawa Ebrahim dan rombongannya dilaporkan melakukan pendaratan cemas di Dizmar, yang terletak di antara Brazin dan Ardeshiri di wilayah Azerbaijan Timur, pada 19 Mei, jam 4.30 petang waktu tempatan.

Kejadian berlaku semasa Ebrahim dalam perjalanan pulang selepas merasmikan Qizqalaasi yang terletak di sungai Aras bersama Presiden Azerbaijan.

RELATED ARTICLES
Utama

KPKM komited teroka peluang baharu tingkat penyertaan belia dalam bidang pertanian

Bangunan Kerajaan Sabah Pentadbiran Sabah Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular