HomeIsu tempatanKK, Putatan Dan Penampang Tidak Lagi Dikategorikan Sebagai Satu Daerah

KK, Putatan Dan Penampang Tidak Lagi Dikategorikan Sebagai Satu Daerah

Read Time:53 Second

6 Jun 2021
Erdie Ab Wahid
[email protected]

KOTA KINABALU: Kerajaan negeri melalui Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri Sabah (COVID-19) memutuskan daerah Kota Kinabalu, Putatan dan Penampang tidak lagi dikategorikan sebagai satu daerah.

Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah Datuk Seri Masidi Manjun berkata, keputusan itu dibuat setelah mengambilkira bilangan kes positif COVID-19 di daerah berkenaan yang mencapai 70 kes hari ini.

“Sebagai usaha mengurangkan perjalanan yang tidak perlu maka orang awam tidak dibenarkan rentas daerah kecuali untuk perkhidmatan perlu dan barang perlu.

“Pelaksanaan ini berkuatkuasa bermula esok (Isnin) dan pihak polis akan melaksanakan pemeriksaan ketat kawalan larangan rentas daerah melibatkan tidak daerah ini,”katanya dalam kenyataan disini malam ini.

Dalam perkembangan lain, Masidi yang juga Jurucakap Rasmi COVID-19 Sabah berkata, peratus kehadiran ke pejabat penjawat awam negeri Sabah hendaklah sekurang-kurangnya 30 peratus di pejabat masing-masing.

“Manakala 70 peratus lagi perlu bekerja dari rumah dan arahan ini adalah berkuat kuasa serta merta.

“Pelaksanaan ini berikutan peningkatan kes COVID-19 dalam kalangan penjawat awam di samping kewujudan pelbagai kluster di seluruh daerah,”katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

Juliah santuni anak-anak istimewa PPDK Tuaran

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya