HomeIsu tempatanMPT serah 32 bakul makanan kepada mangsa kebakaran Kg Tanjung Aru

MPT serah 32 bakul makanan kepada mangsa kebakaran Kg Tanjung Aru

Read Time:55 Second

KOTA KINABALU: Jawatankuasa Masjid Puncak Taqwa (MPT) Pekan Kinarut, Papar hari ini, menyumbangkan sebanyak 32 bakul makanan kepada mangsa yang terlibat dalam kebakaran di Kampung Tanjung Aru dekat sini.

Pengerusi Jawatankuasa Masjid Puncak Taqwa Pekan Kinarut, Papar Prof Dr Awang Setia Musleh berkata, sumbangan berupa keperluan asas diserahkan kepada Pemimpin Pembangunan Masyarakat Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjung Aru, Ridzuan Datuk Aklee untuk diagihkan kepada mangsa yang terlibat.

Dalam pada itu, Ridzuan selaku UPPM N22 Tanjung Aru merakamkan ucapan terima kasih kepada badan MPT atas bantuan yang diberikan kepada mangsa-mangsa kebakaran Kampung Tanjung Aru yang berlaku pada 18 Julai 2021.

“Dalam keadaan pandemik yang kita hadapi sekarang sememangnya semua rakyat terkesan dari segi ekonomi. Di tambah lagi dengan musibah ini ianya menambah lagi bebanan yang dihadapi oleh mangsa-mangsa ini.

“Dengan adanya bantuan daripada MPT dapat juga meringankan sedikit sebanyak bebanan yang mereka hadapi,”kata Ridzuan.

Ridzuan juga menyeru agar pihak lain iaitu badan bukan kerajaan (NGO) mahupun persendirian agar dapat membantu mereka yang terkesan.

Turut hadir di majlis penyerahan bakul makanan itu ialah Ketua Syukbah Fardhu Kifayah dan Kebajikan MPT, Yusoff Gembulu.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

35 pelajar TARUMT hadir sebagai pemerhati sidang DUN Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya