PICK : 1,380 Penduduk DUN Usukan Hadir Terima Vaksin

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:50 Second

KOTA BELUD : Seramai 1,380 penduduk dari beberapa buah kampung sekitar Dewan Undangan Negeri (DUN) Usukan hadir menerima vaksin COVID-19 di Sekolah Kebangsaan Kuala Abai disini hari ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Usukan Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak berkata, pemberian vaksin kepada penduduk itu adalah bersempena Program Mobilisasi Vaksin Komuniti untuk DUN Usukan.

“Pagi ini saya membuat pemantauan proses vaksinasi di Program Mobilisasi Vaksin Komuniti untuk DUN Usukan di SK Kuala Abai.

“Sudah pasti, program pemberian vaksin ini antara lain bertujuan memastikan rakyat terlindung daripada jangkitan COVID-19,” katanya.

Dr Salleh merakamkan penghargaan kepada semua penduduk di DUN Usukan kerana terus menyokong program vaksinasi yang dilaksanakan kerajaan.

Katanya, beliau turut menzahirkan ucapan terima kasih kepada semua petugas Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) atas usaha dan khidmat mereka yang tidak kenal penat lelah.

“Saya doakan semua berjalan lancar dalam pelaksanaan pemberian vaksin kepada penduduk disini,” katanya.

Program itu merupakan anjuran bersama KKM dan Unit Pemimpin Pembangunan Masyarakat (IPPM) Usukan serta dibantu oleh rakan SSK Centre.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *