HomeUtamaJabatan Hidupan Liar dan Rakan NGO sumbang 125 bakul makanan di daerah...

Jabatan Hidupan Liar dan Rakan NGO sumbang 125 bakul makanan di daerah Nabawan dan Kinabatangan

Read Time:1 Minute, 3 Second

KOTA KINABALU: Jabatan Hidupan Liar turut sama membantu dengan memberikan bakul makanan kepada golongan yang terjejas dan memerlukan ketika pandemik COVID-19 melanda negara ini.

Menurut satu kenyataan media yang dikeluarkan hari ini, Jabatan Hidupan Liar berjaya mengumpul wang sebanyak RM12,855.00 hasil sumbangan kakitangan jabatan bersama rakan kongsi NGO seperti Orangutan UK Appeal, Oregon Zoo, HUTAN, Eco Health Alliance, Danau Girang Field Centre, 1Stop Borneo Wildlife dan WWF Malaysia (Sabah).

Dengan jumlah wang yang terkumpul, 125 bakul makanan berjaya disediakan untuk diedarkan kepada golongan terjejas akibat penularan pandemik COVID-19.

Penyerahan bakul makanan tersebut dijalankan serentak di dua lokasi yang berlainan. Sumbangan sebanyak 100 bakul makanan telah diserahkan oleh Pengarah Jabatan Hidupan Liar Sabah, Augustine Tuuga kepada Wakil Penerima di Dewan Kg Simatuoh, Nabawan.

Manakala 25 bakul makanan pula diedarkan kepada golongan ibu tunggal dan Orang Kurang Upaya (OKU) di Daerah Kinabatangan yang diwakili oleh Sylvia Alsisto dan Hussien Muin.

Usaha ini merupakan inisiatif dan kerjasama semua kakitangan Jabatan Hidupan Liar untuk membantu meringankan beban golongan sasar sekaligus merapatkan hubungan antara jabatan dengan masyarakat di daerah Nabawan dan Kinabatangan amnya.

Justeru itu, pihak Jabatan Hidupan Liar mengucapkan ribuan terima kasih kepada Pejabat Daerah Nabawan dan Pejabat Daerah Kinabatangan yang telah memberikan kerjasama bagi menjayakan program penyerahan bakul makanan tersebut.

RELATED ARTICLES
Utama

Yayasan PETRONAS agih 500 bakul makanan sempena Kaamatan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular