HomeIsu tempatanKibar Jalur Gemilang Tanda Cintakan Negara - Matbali

Kibar Jalur Gemilang Tanda Cintakan Negara – Matbali

Read Time:48 Second

BEAUFORT: Semua anggota masyarakat termasuk warga Unit Pemimpin Pembangunan Masyarakat (UPPM) digesa untuk terus menyemai sikap cintakan negara menerusi Kempen Kibar Jalur Gemilang di kawasan kediaman mahupun premis masing-masing.

Pengarah UPPM Sabah Datuk Matbali Musah berkata, kempen mengibarkan Jalur Gemilang itu perlu disemai dari semua lapisan usia agar semangat juang cintakan negara terus diperlihatkan menerusi kempen tersebut.

“Inilah salah satu usaha warga masyarakat untuk menonjolkan betapa kita merdeka dan cintakan negara ini,” katanya selepas menyertai Kempen Kibarkan Jalur Gemilang di Kampung Melati Lumadan di sini kelmarin

Hadir sama pada program itu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lumadan Ruslan Muharam.

Matbali berkata, penduduk di luar bandar juga turut memainkan peranan untuk mengibarkan Jalur Gemilang sebagai tanda cintakan negara.

Sempena sambutan Bulan Kebangsaan yang diadakan setiap 31 Ogos. Tidak ketinggalan Kampung Melati Lumadan antara yang menyahut seruan Kibarkan Jalur Gemilang di kawasan berkenaan.

Pada program itu, Ruslan bersama Matbali menyampaikan Jalur Gemilang kepada Ahli Jawatankuasa Kampung bagi memeriahkan sambutan kemerdekaan.

RELATED ARTICLES
Utama

Yayasan PETRONAS agih 500 bakul makanan sempena Kaamatan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular