HomeUtamaKadar Jenayah Turun 30 Peratus - Hazani

Kadar Jenayah Turun 30 Peratus – Hazani

Read Time:50 Second

KOTA KINABALU: Kadar jenayah di Sabah menurun semasa pandemik Covid-19, kata Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hazani Ghazali.

Menurut beliau, arahan perintah kawalan pergerakan berterusan yang dilaksanakan kerajaan banyak memainkan peranan penting dalam mengekang penularan jangkitan Covid-19 sekali gus menyekat pergerakan bebas orang ramai menyumbang kepada penurunan kadar jenayah sebanyak 30 peratus.

“Dalam pada itu, situasi kebanyakan masyarakat duduk di rumah serta sekatan-sekatan jalan raya yang diperluaskan, tidak memberi peluang kepada mereka yang tidak bertanggungjawab untuk melakukan jenayah,” jelasnya selepas mengadakan kunjungan hormat perpisahan terhadap Yang Dipertua Negeri, Tun Juhar Mahiruddin di Istana Negeri, pagi Isnin.

Hazani yang akan bertukar ke Bukit Aman sebagai Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam awal bulan depan, merakamkan ucapan penghargaan kepada Tun Juhar serta kerajaan negeri atas kerjasama erat semasa beliau bertugas di negeri ini.

Beliau yang telah berkhidmat lebih 17 tahun di Sabah berharap agar kerjasama tersebut dapat diteruskan dan imej serta prestasi Polis Diraja Malaysia (PDRM) terus dijaga dan dipertingkatkan pada masa akan datang. – PENERANGAN

RELATED ARTICLES
Utama

KPKM komited teroka peluang baharu tingkat penyertaan belia dalam bidang pertanian

Bangunan Kerajaan Sabah Pentadbiran Sabah Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular