Jeffrey Lawat Tapak Jalan Raya Runtuh Kota Kinabalu – Tambunan

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:51 Second

TAMBUNAN: Timbalan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Dr Jeffrey Kitingan melawat tapak jalan raya runtuh di Jalan Kota Kinabalu-Tambunan berhampiran Air Terjun Masakob di Tambunan disini petang tadi.

Beliau ditemani Pembantu Menteri Kerja Raya Datuk Robert Tawik, Pegawai Daerah Tambunan Jumain Abdul Ghani, Jurutera Jabatan Kerja Raya (JKR) Daerah (Tambunan) Ir Calvin Justin dan Renjer Hutan Harry Michael.

Jeffrey yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tambunan diberi taklimat mengenai sejauh mana kerosakan pada jalan tersebut dan anggaran masa yang diperlukan untuk membaikinya.

Sementara itu, Jabatan Kerja Raya akan memohon kelulusan daripada Jabatan Perhutanan Sabah untuk membenarkan pembukaan jalan alternatif di bawah reserve perhutanan berhampiran lokasi untuk pengguna kenderaan.

Jeffrey merakamkan penghargaan kepada pelbagai jabatan dan kakitangan yang bekerja tanpa lelah untuk memperbaiki keadaan itu dan beliau berharap pengguna jalanraya akan bersabar ketika jalan alternatif itu dibuat, yang mungkin mengambil masa tiga minggu.

Turut hadir dalam lawatan tersebut ialah Unit Pemimpin Pembangunan Masyarakat Tambunan Larry Robert, Pegawai Pembangunan Daerah Terrence Yong dan Penolong Pegawai Pembangunan Daerah Vitus Ikon.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *