HomeUtamaOperasi Perniagaan Dilanjut Sehingga 10 Malam

Operasi Perniagaan Dilanjut Sehingga 10 Malam

Read Time:1 Minute, 4 Second

KOTA KINABALU : Kerajaan negeri membenarkan beberapa premis perniagaan beroperasi sehingga 10 malam bermula esok.

Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah Datuk Seri Masidi Manjun berkata, ia termasuklah kedai runcit, kedai serbaneka, pasaraya mini dan pasaraya (hypermarket).

“Selain itu, kompleks membeli belah dimana hanya sub sektor yang telah dibenarkan beroperasi sahaja dibenarkan beroperasi dari jam 6 pagi hingga 10 malam.

“Namun bagi stesen minyak termasuk kedai serbaneka di stesen minyak adalah dibenarkan beroperasi bermula dari jam 5 pagi hingga 12 tengah malam,” katanya dalam kenyataan disini semalam.

Beliau berkata, pengusaha restoran termasuk di hotel, rumah kelab sukan dan rekreasi, kedai makan, gerai makan, kenderaan bersaji (food truck), penjaja tepi jalan, penjaja beredar, medan selera, pusat penjaja, gerai makan tepi jalan atau kiosk turut dibenarkan beroperasi dari jam 6 pagi hingga 12 tengah malam.

Dalam perkembangan lain, Masidi berkata, orang ramai diingatkan untuk terus mematuhi prosedur standard operasi (SOP) dan mengamalkan penjarakan sosial ketika dalam pandemik COVID-19.

Katanya, dalam pada itu, individu yang bergejala, berisiko atau merupakan kontak rapat perlu menjalani saringan terutama bagi individu yang mempunyai ahli keluarga yang berisiko seperti warga emas, penyakit kronik dan komorbiditi serta kanak-kanak di bawah 12 tahun yang belum layak vaksin.

“Langkah-langkah ini amat perlu bagi membendung penularan COVID-19 dalam kalangan masyarakat,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

QSB kukuh kolaborasi dalam pengurusan kesihatan pekerja asing

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya