HomePolitikKetua Penerangan Warisan Umum Tinggalkan Parti ?

Ketua Penerangan Warisan Umum Tinggalkan Parti ?

Read Time:56 Second

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sindumin, Datuk Dr. Yusof Yacob dilaporkan meninggalkan parti Warisan untuk menjadi Adun Bebas yang menyokong parti Gabungan Rakyat Sabah.

Memetik sumber tindakan Dr Yusof untuk meninggalkan parti Warisan itu dipercayai kecewa dengan presiden Parti Datuk Seri Shafie Apdal yang dilihat semakin hilang hala tuju untuk memimpin parti.

Dr Yusof yang juga ketua Penerangan Parti Warisan itu sebelum ini menang dengan hanya majoriti 424 undi menewaskan calon Barisan Nasional, Sani Miasin serta 4 calon lain pada Pilihan Raya Negeri (PRN) tahun lalu.

Dalam pada itu memetik laporan Sinar Harian Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sindumin, Datuk Dr Yusof Yacob difahamkan keluar meninggalkan Parti Warisan Sabah (Warisan).

Menurut laporan portal berkenaan, Yusof yang juga Ketua Penerangan Warisan mengambil keputusan itu dan menjadi ADUN Bebas yang menyokong kerajaan.

Beliau dijangka akan mengumumkan secara rasmi pada minggu hadapan mengenai perkara itu.

Menurut sumber lagi, Dr Yusof bersama 12 Ahli Dewan Undangan Negeri parti Warisan akan keluar daripada parti itu dijangka pada minggu hadapan.

“Keputusan yang beliau ambil ini, adalah demi untuk kesejahteraan hidup rakyat Sabah, khususnya rakyat di kawasan naungannya dalam DUN Sindumin,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

KPKM komited teroka peluang baharu tingkat penyertaan belia dalam bidang pertanian

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular