Polis Marin Gagalkan Cubaan Seludup Barang Kawalan

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:46 Second

SEMPORNA: Pasukan Polis Marin (PPM) Semporna telah berjaya menggagalkan cubaan menyeludup barang kawalan di kawasan perairan Kg Air, dekat sini, semalam.

Pegawai Pemerintah Markas Operasi Pasukan Polis Marin Semporna, DSP Mohamad Ismail berkata, pada jam lebih kurang 12.30 tengahari semalam (Isnin), pasukan Polis Marin membuat rondaan di kawasan Perairan Laut Kg. Air, Semporna telah ternampak sebuah bot ditambat di tiang jeti kawasan Kg. Air, Semporna dalam keadaan mencurigakan.

“Hasil pemeriksaan ke atas bot tersebut telah menjumpai beberapa jerikin saiz 30 liter berisi minyak petrol dan beberapa kotak minyak masak yang disyaki akan diseludup ke negara jiran iaitu Filipina,” kata Mohamad dalam kenyataannya menerusi laman Rasmi Facebook Pasukan Polis Marin W4 Sabah.

Bot dan barang kawalan ditahan dan dibawa ke Markas Operasi PPM Semporna untuk di serahkan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Semporna untuk disiasat dibawah Akta Kawalan Bekalan 1961.

Nilai rampasan dianggarkan berjumlah RM12,627.50.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *