HomeUtama100 Keluarga Terima Sumbangan Bakul Makanan TH

100 Keluarga Terima Sumbangan Bakul Makanan TH

Read Time:1 Minute, 2 Second

SIPITANG : Seramai 100 buah keluarga di daearah ini menerima sumbangan Bakul Makanan Tabung Haji (TH) berjumlah RM10,000.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Ahmad Marzuk Shaary berkata, bantuan itu disalurkan kepada keluarga terdiri daripada golongan asnaf dan B40 di daerah ini.

“TH menyalurkan bantuan berupa Bakul Makanan dengan memperuntukkan kira-kira RM100 kepada setiap 100 buah keluarga yang terlibat.

“Sumbangan ini terdiri daripada barangan keperluan asas seperti beras, minyak, tepung,gula, biskut, susu krimer manis, sardin, bihun dan mi segera,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam kenyataan  pada Majlis Sumbangan Bakul Makanan TH di Masjid Pekan Sipitang disini hari ini.

Hadir sama  Pengarah TH Wilayah Sabah dan Sarawak, Datin Nurlaila Said serta Ketua-ketua Agensi Agama Islam Sabah.

Ahmad berkata, kerajaan terus prihatin dengn nasib rakyat khususnya golongan asnaf dan B40 di seluruh negara khususnya di kala negara sedang dilanda pelbagai musibah.

“Dengan penyerahan sumbangan Bakul Makanan TH pada hari ini adalah diharapkan dapat meringankan serba sedikit bebanan yang ditanggung semua,”katanya.

Sejak Januari hingga Disember 2021, TH telah menjalankan 17 program zakat yang juga sebahagian daripada inisiatif CSR.

Kesemua program ini dilaksanakan dengan jumlah peruntukan melebihi RM19 juta. Antaranya adalah Program A’fiat, Program Iqra’ TH-IPTA dan Program Mobiliti.

RELATED ARTICLES
Utama

Cubaan seludup minuman keras bernilai RM450,000, duti, cukai lebih RM1.9 juta...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya