Kerajaan Tidak Kompromi Isu Pemalsuan Sijil Vaksinasi,Saringan COVID-19

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 8 Second

PUTATAN : Kerajaan tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak berhubung isu pemalsuan sijil vaksinasi COVID-19 atau sijil saringan COVID-19.

Menteri Kanan Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, aktiviti pemalsuan sijil itu sesuatu yang tidak boleh dimaafkan dan perlu segera diambil tindakan sewajarnya.

“Bagi saya kita tidak akan berkompromi mengenai isu pemalsuan sijil sama ada sijil vaksinasi atau sijil saringan ujian COVID-19 kerana ia merupakan suatu perkara yang kita tidak boleh maafkan.

“Saya gembira apabila pihak berkuasa telah pun mengambil tindakan terhadap individu-individu tertentu tetapi siasatan mesti diteruskan,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas mengadakan lawatan rasmi ke Markas Kelima Infantri Kem Lok Kawi disini hari ini.

Hadir sama Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor.

Hishammuddin berkata demikian bagi menguas berhubung perkembangan isu pemalsuan sijil vaksinasi COVID-19 yang berlaku di negeri ini.

Katanya, ketamakan individu yang terlibat untuk mengaut keuntungan bagi mendapatkan kewangan selain mengambil kesempatan terhadap musibah yang melanda dunia selain sesuatu yang perlu ditangni dengan segera.

“Bagi saya tindakan mereka ini adalah untuk keuntungan, tidak boleh dibenarkan kerana ia menjejas kedudukan mereka yang tidak berdosa kerana apa yang meeka lakukan ini boleh menyebabkan keadaan COVID-19  khususnya dalam konteks varian baharu Omicron menular dengan lebih dahsyat”

“Saya harap bahawa pihak penguatkuasa yang bertanggungawab akan terus melakukan siasatan terhadap mereka yang tidak bertanggungjawab melakukan perkara ini,”katanya.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *