SJR paling ‘mengerikan’ bagi seorang lelaki

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:56 Second

CYBERJAYA – Bagi ‘mat rempit’ dan ‘mat motor’ sekatan jalan raya (SJR) yang dilakukan oleh pihak polis dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) adalah biasa bagi mereka.

Namun, ada satu SJR yang lebih mengerikan bagi seorang lelaki iaitu ‘sekatan’ yang dilakukan oleh seorang wanita sama ada bergelar isteri atau teman wanita.

Menerusi satu perkongsian di laman sosial, kelihatan sekumpulan lelaki sedang leka bermain ‘motocross’ di sebuah kawasan sebelum didatangi oleh seorang wanita.

Berbekalkan ranting pokok ditangannya, wanita tersebut berjaya memberhentikan sebuah motosikal dipercayai ditunggang oleh suaminya.

Tersentak dengan aksi wanita terbabit, akhirnya lelaki terbabit ‘mengalah’ sebelum dilhat membonceng wanita itu pulang ke rumah.

Difahamkan, klip video itu dirakam di sebuah kawasan di Terengganu, namun lokasi tepat dan tarikh ia dirakam tidak dapat dipastikan.

Susulan perkongsian itu, rata-rata pengguna media sosial ‘terhibur’ dengan aksi wanita itu dan mereka menyokong tindakan yang dilakukannya.

“Mungkin ini ‘roadblock’ paling mengerikan bagi seorang lelaki, bertabahlah bang, apalah nasib abang ni bila balik ke rumah,”

Turut meninggalkan komen adalah seorang lagi pengguna dikenali sebagai Ratuu Mas Melati.

“Betullah orang cakap kau ‘gangster’ macam mana pun, yang kat rumah itu lagi ‘gangster’ daripada kamu,”katanya

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *