HomeUtamaPeter Umum Parti Baharu Kesejahteraan Demokratik Masyarakat

Peter Umum Parti Baharu Kesejahteraan Demokratik Masyarakat

Read Time:57 Second

Oleh NORMIMIE DIUN

KOTA KINABALU: Bekas Naib Presiden Parti Warisan (Warisan), Datuk Peter Anthony hari ini mengumumkan parti baharunya yang dikenali sebagai Parti Kesejahteraan Demokratik Masyarakat (KDM).

Peter berkata, parti KDM ini akan dilancarkan secara rasmi pada 13 Mac depan dan ianya telah didaftarkan dibawah Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) pada 18 Februari 2022 lalu di Kuala Lumpur.

Peter semasa sidang media di ruang ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu petang tadi.

“Sudah terjawablah parti ini (KDM) telah diluluskan oleh ROS dan akan bergabung di bawah parti Gabungan Rakyat Sabah (GRS), apa yang penting adalah kerjasama di peringkat Sabah.

“Sekiranya parti-parti politik di Sabah ini bersatu dalam bersama-sama memajukan Sabah, saya ingat ini adalah jalan menyelesaikan pembangunan yang dapat kita kecapi.

“Selaku parti yang kerdil ini kita akan ajukan permohonan untuk bersama-sama dengan GRS untuk bekerjasama termasuk gabungan parti-parti lain dalam GRS ini,” kata Peter semasa sidang Media di ruang ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu petang tadi. (21 Feb).

Barisan tertinggi Parti KDM ialah Presiden Datuk Peter Anthony, Timbalan Presiden Datuk Juil Nuatim dan Setiausaha Agung Dr. Gaim @ James Lunkapis.

RELATED ARTICLES
Utama

DUN Sabah : SDB agresif dalam usaha struktur, pulihkan hutang lapuk

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya