HomeIsu tempatanPPMCS Komited Lahirkan Sifat Kepimpinan Dalam Khidmat Masyarakat

PPMCS Komited Lahirkan Sifat Kepimpinan Dalam Khidmat Masyarakat

Read Time:56 Second

KOTA KINABALU : Persekutuan Pengakap Malaysia Cawangan Sabah (PPMCS) terus komited melahirkan sifat kepimpinan dalam memberi khidmat kepada masyarakat.

Ketua Pesuruhjaya Pengakap Negeri Sabah, Datuk Dr. Awang Zaini Suntim berkata, kegiatan kepengakapan di Sabah akan bersatu hati dan berganding bahu dalam usaha melahirkan lebih ramai pemimpin berkaliber.

Katanya ia termasuklah yang mempunyai kemahiran memimpin sukarelawan bagi melatih generasi muda merangkumi Unit Pengakap Kanak-kanak, Pengakap Muda, Pengakap Remaja dan Pengakap Kelana. 

Menurutnya, PPMCS komited dan siap siaga membantu memberikan khidmat sukarelawan dan kemasyarakatan kepada yang memerlukan.

“Ini termasuklah mengedarkan hampir 1,000 bantuan makanan kepada keluarga yang kurang berkemampuan hasil sumbangan masyarakat semasa awal pandemik COVID-19 dan juga menyediakan makanan kepada mangsa banjir di pusat-pusat tahanan sementara,” katanya.

Pada majlis tersebut, seramai 39 daripada 53 orang Pesuruhjaya dari seluruh negeri Sabah telah menerima warkah pelantikan dan perlanjutan tugas Pesuruhjaya.

Turut hadir, Yang DiPertua Majlis Pengakap Negeri Sabah, Datuk Yahamad Budin,Timbalan Ketua Pesuruhjaya Pengakap Negeri Sabah (KPPNS) I, Mejar Baharuddin Dato’ Chinchang Ujang dan Pengerusi Majlis Penyerahan Surat Lantikan Jawatan dan Perlanjutan Tugas Pesuruhjaya, Makrin Sudi.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

28 Hafiz, Hafizah sertai kategori hafazan pada MTHQNS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya