Dua Bot Nelayan, Kedai Runcit Terbakar di Jeti SAFMA

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:53 Second

KOTA KINABALU: Dua buah bot nelayan termasuk sebuah kedai runcit musnah terbakar dalam satu kejadian di Jeti Sabah Fish Marketing Sdn Bhd (SAFMA) berhampiran Pasar Besar dekat sini awal pagi tadi. (21 Mac)

Menurut Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 5.58 pagi tadi.

Pasukan Bomba sedang memadam api dalam satu kebakaran di Jeti SAFMA awal pagi tadi. – Foto ihsan JBPM

“Pasukan Bomba dari BPP Kota Kinabalu dan Lintas bergegas ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan dan mendapati dua buah bot nelayan telah terbakar manakala api telah merebak ke sebuah kedai runcit berhampiran dan turut terbakar 30 peratus,” kata kenyataan media yang dikeluarkan hari ini.

Katanya, pasukan Bomba melakukan pemadaman menggunakan dua aliran menggunakan sumber air diperolehi daripada tangki jentera serta pili bomba berhampiran.

Dalam pada itu, terdapat seorang perempuan terperangkap dalam kedai runcit dan telah berjaya diselamatkan oleh pasukan Bomba.

Bagaimanapun tiada mangsa yang cedera dilaporkan manakala keadaan terkawal pada jam 6.31 pagi dan operasi ditamatkan sepenuhnya pada jam 10:19 pagi.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *