HomeIsu tempatan300 pek makanan diagih kepada petugas barisan hadapan, rumah kebajikan

300 pek makanan diagih kepada petugas barisan hadapan, rumah kebajikan

Read Time:58 Second

KOTA KINABALU: Sebanyak 300 pek makanan disumbangkan kepada petugas barisan hadapan dan penghuni Rumah Amal Kasih Kingfisher disini baru-baru ini.

Program Semarak Kasih Ramadan 1443H itu adalah anjuran Jabatan Hal Ehwal Pelajar (JHEP) Universiti Malaysia Sabah (UMS) dengan kerjasama Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) dan Sukarelawan JHEP.

Agihan sumbangan melibatkan Hospital Queen Elizabeth (HQE), Hospital Wanita dan Kanak-kanak Sabah (HWKKS) dan Rumah Amal Kasih Kingfisher.

Program ini diadakan atas rasa prihatin terhadap petugas barisan hadapan dalam merawat pesakit lebih-lebih lagi dalam keadaan berpuasa.

Selain daripada itu, ia juga dapat memupuk rasa keinsafan terhadap golongan yang kurang bernasib baik terutama penghuni Rumah Amal Kasih yang terdiri daripada anak-anak yatim dan fakir miskin.

Penyerahan sumbangan di HQE disempurnakan oleh Ahli Lembaga Pengarah UMS, Datin Nurlaila Said kepada Timbalan Pengarah Klinikal 1, Dr. Yogendra Panchalingam.

Manakala penyerahan sumbangan di HWKKS dan Rumah Amal Kasih disempurnakan oleh Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni) UMS, Prof. Madya Dr. Raman Noordin kepada Pengarah HWKKS Dr. Marcus Netto, dan Pengurus Rumah Amal Kasih, Jamrie Sarapih.

Turut hadir, Ketua Jabatan Hal Ehwal Pelajar UMS, Mohd. Raffie Janau dan Presiden Majlis Perwakilan Pelajar UMS, Eliezer Navell Anthony.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

Lapan finalis berentap dalam kategori remaja MTHQ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya