HomeSukanMSSM : Raja pecut 100m milik Aidil Auf

MSSM : Raja pecut 100m milik Aidil Auf

Read Time:59 Second

KUALA LUMPUR : Pelari pecut 100 meter Lelaki bawah 18 tahun yang mewakili Sabah, Pengiran Aidil Auf Hajam muncul juara pada Kejohanan Olahraga Majlis Sukan Sekolah Malaysia (MSSM) yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini semalam.

Acara itu menyaksikan Aidul Auf menamatkan perlumbaan dengan catatan masa sepantas 10.57 saat (s) sekali gus menjadi pemegang pingat emas.

Klip rakaman acara pecut berkenaan turut dilaporkan dan dimuat naik di laman Twitter Astro Arena petang semalam selain turut tular di media sosial dimana ia menyaksikan Aidil Auf selesa mendahului semua peserta lain.

Difahamkan, peserta-peserta kelahiran Sabah dilihat turut mendominasi acara pecut tersebut apabila pingat perak turut dimenangi Jad Rizalman.

Sebelum ini pada 2006, anak kelahiran Sabah Rayzam Shah Wan Sofian turut pernah memegang gelaran raja pecut ekoran mencatat masa 10.57s.

Aidil Auf bersama jurulatihnya Jumain Taepe

Terdahulu dalam Sukan Malaysia (SUKMA), Sabah tidak akan mempunyai wakil dalam perlawanan akhir lelaki selepas Aidil Auf terlepas kedudukan lapan terbaik.

Aidil Auf ketika itu mencatat masa 10.81s dan disahkan menduduki tempat keempat dalam saingan satu separuh akhir.

Anak Sabah yang lain, Muhammad Isyhan Thomas Edmund pula menduduki tempat keenam dalam saringan tiga separuh akhir dalam masa 10.99s.

RELATED ARTICLES
Sukan

Pasukan futsal lelaki Sabah sasar juara pada Sukan MAKSAK 2024

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya