PRU-15 : BN Sabah akan terus pertahan kesepakatan bersama GRS

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 25 Second

KOTA KINABALU : Barisan Nasional (BN) Sabah akan terus mempertahankan kesepakatan yang telah dimeterai bersama Gabungan Rakyat Sabah (GRS) pada Pilihan Raya Negeri (PRN) yang lalu untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) pada kali ini.

Pengerusi BN Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin berkata, semua pihak perlu melihat cabaran yang lebih besar untuk rakyat negeri ini.

“Hari ini terbit sejarah lagi di negeri Sabah dimana pada tahun 2020 bulan Januari, kita telah meterai perjanjian diantara BN dan GRS. Perjanjian itu kita telah pertahankan hingga hari ini.

“Selaku ketua, saya sedar dalam gabungan ini ada yang berkecil hati. Tetapi kita perlu melihat cabaran yang lebih besar dimana janji kita untuk rakyat Sabah. Apabila kita menang, kita mesti bangunkan negeri Sabah,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Pengumuman Calon BN dan GRS di sini hari ini.

Hadir sama Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor yang juga Pengerusi GRS Datuk Seri Hajiji Noor.

Bung yang juga Timbalan Ketua Menteri Sabah berkata, kebijaksanaan pemimpin kedua komponen (BN-GRS) telah berjaya melahirkan satu inspirasi untuk digabungkan seterusnya diberikan kepada rakyat negeri ini.

“Justeru saya merayu kepada kepimpinan parti, penyokong BN dimana kawasan kita tidak ada calon bertanding, bantulah calon GRS untuk menangkan mereka.

“Demikian juga dengan penyokong GRS dimana calon yang tiada calon GRS bantulah calon BN untuk menang.

“Saya dan Ketua Menteri telah berjanji InsyaAllah kita sumbang kerusi kita kepada Kerajaan yang stabil, kita akan bangunkan Sabah ini sebaik mungkin.. ini kita punya inspirasi,impian untuk pastikan Sabah membangun seperti negeri lain,” katanya.

Bung meminta agar semua pihak memberi kepercayaan kepada beliau dan Hajiji untuk memastikan PRU-15 di Sabah akan berjaya dimenangi oleh gabungan kedua-dua parti itu.- SABAH MEDIA / EAW

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *