PRU15 : Pengundi baharu perlu diberi bimbingan untuk membuat pilihan tepat

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 0 Second

PUTATAN : Golongan muda khususnya yang pertama kali mengundi pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) perlu diberi bimbingan dengan sebaiknya.

Calon Barisan Nasional (BN) Parlimen Putatan Datuk Ir Shahelmey Yahya berkata, ia adalah bagi memastikan pengundi muda dapat membuat pilihan tepat ketika mengundi.

“Pada masa ni ramai pengundi orang muda dan pertama kali mengundi.  Ini termasuklah di Pusat Daerah Mengundi (PDM) Muhibbah. 

“Ramai di antara mereka yang pertama kali mengundi , jadi mereka ini memerlukan bimbingan parti apa yang perlu diundi,” katanya pada program kempen bersama jentera BN di PDM Muhibbah, Kampung Contoh, di sini, malam tadi.

Katanya, pilihan pengundi baharu khususnya yang memilih BN boleh dikembangkan kepada lebih besar khususnya keluarga terdekat.

“Namun demikian, ia boleh dikembangkan (memilih parti BN) dimana mereka bolehlah berpesan kepada rakan sebaya, keluarga agar sama-sama menyokong BN dan diterjemahkan pada 19 November nanti,” katanya.

Dalam pada itu, beliau yang juga Menteri Pembangunan Masyarakat dan Kesejahteraan Rakyat berkata, jentera parti mempunyai tugas penting dalam meyakinkan pengundi, lebih-lebih lagi golongan muda supaya memilih BN pada PRU15 ini.

Putatan yang merangkumi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Petagas, DUN Tanjung Keramat dan DUN Tanjung Aru mempunyai seramai 63,173 pengundi pada PRU15 ini. – SABAH MEDIA/EAW

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *