HomeUtamaIndustri Pelancongan Sabah dapat sambutan menggalakkan di Matta Travel Fair

Industri Pelancongan Sabah dapat sambutan menggalakkan di Matta Travel Fair

Read Time:1 Minute, 9 Second

KUALA LUMPUR: Gerai pameran Sabah secara konsisten menjadi antara yang paling sibuk dengan kehadiran ramai pengunjung berkerumun untuk membuat pertanyaan dan membeli pakej pelancongan sepanjang Matta Travel Fair berlangsung selama tiga hari di sini.

Terdapat 45 ejen pelancongan dan pengembaraan dari Sabah pada ekspo pelancongan itu, menjadikan negeri terbesar jumlah penyertaannya.

Pengerusi Lembaga Pelancongan Sabah Datuk Joniston Bangkuai berkata, sambutan positif yang diterima Sabah amat menggalakkan memandangkan ramai pengunjung bersedia untuk membeli tawaran pakej dengan serta merta.

“Walaupun Semporna, Kundasang dan Kinabatangan kekal sebagai destinasi popular dalam kalangan pengguna, mereka juga telah bertanya tentang tarikan lain di bahagian lain di negeri ini.

“Ini adalah petunjuk yang baik bahawa pengguna berminat untuk melihat lebih banyak mengenai Sabah dan mempunyai pengalaman unik yang tersendiri,” katanya dalam kenyataan media hari ini.

Pada Ahad, Joniston, yang juga Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan, dan Alam Sekitar, membuat lawatannya ke gerai-gerai pameran Sabah dan berbual dengan ejen pelancongan dan pengguna yang merancang perjalanan ke negeri itu.

Ada yang membeli pakej ke Kundasang, Kota Belud, Lahad Datu, Semporna dan Sandakan untuk menyelam, memerhati hidupan liar dan mengalami budaya tempatan, antara lain.

Pada Sabtu, Joniston telah menganjurkan majlis makan malam bersama editor berita, penulis blog pelancongan dan pempengaruh.

Majlis itu bertujuan untuk memupuk hubungan yang lebih erat dengan komuniti media yang berpangkalan di semenanjung dan berkongsi maklumat terkini tentang semua perkara di Sabah khususnya dalam industri pelancongan.

RELATED ARTICLES
Utama

DUN Sabah : KEPKAS, syarikat penerbangan bincang agar dapat tetapkan harga...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya