HomeUtamaBerdialog lebih baik dari demonstrasi - Mustapha

Berdialog lebih baik dari demonstrasi – Mustapha

Read Time:1 Minute, 6 Second

KOTA KINABALU: Dalam usaha untuk menstabilkan bekalan air di Sepanggar dan kawasan-kawasan lain di Sabah kaedah berdialog lebih konstruktif daripada berdemonstrasi, kata Ahli Parlimen Sepanggar Mustapha Sakmud.

Ini susulan semalam tular di media sosial satu poster mengalu-alukan kehadiran penduduk kawasan Sepanggar pada hari ini untuk mengadakan demonstrasi mengenai masalah bekalan air di hadapan Ibu Pejabat Jabatan Air Kota Kinabalu. Namun tinjauan para pengamal media mendapati tiada seorangpun penduduk yang datang untuk mengadakan demonstrasi seperti yang diwar-warkan.

Mustapha dalam kenyataannya hari ini, beliau menyeru kepada kumpulan yang ingin berdemonstrasi supaya mengutarakan masalah mereka mengikut saluran yang betul.

“Saya menyeru kepada kumpulan yang ingin berdemonstrasi di pejabat Jabatan Air agar dapat mengutarakan masalah mereka mengikut saluran yang betul.

“Isu sebenar krisis air di Sepanggar terutamanya adalah ketidakcukupan sumber air daripada loji Telibong dan Moyog. Kedua-dua loji air berkenaan sedang beroperasi melebihi had yang sepatutnya,” katanya.

Menurut Mustapha, projek penambahan bekalan air yang di kenali sebagai Telibong 2 yang sedang dalam perlaksanaan terlewat dari jadual asal dan perlu di siapkan segera untuk menambah bekalan sumber air.

“Saya menyarankan pihak-pihak yang ingin membuat demonstrasi agar berunding secara baik dengan Jabatan Air dan mendengar taklimat berkenaan isu air ini.

“Akhirnya saya sekali lagi merayu agar sesi dialog dibuat supaya semua pihak memahami isu sebenar dan punca kelewatan projek berkenaan,” tegas beliau.

RELATED ARTICLES
Utama

Pengambilan dadah, alkohol dalam kalangan remaja jadi isu serius

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya