HomeUtamaTerokai Masa Depan Anda di Hari Terbuka KTYS 2023

Terokai Masa Depan Anda di Hari Terbuka KTYS 2023

Read Time:1 Minute, 24 Second

KOTA KINABALU: Kolej Teknologi Yayasan Sabah (KTYS) mengalu-alukan kehadiran semua pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) ke Hari Terbuka KTYS yang berlangsung selama dua hari bermula hari ini (13 April) hingga 14 April esok.

Program Hari Terbuka KTYS itu bermula dari jam 9.00 pagi hingga 2.00 petang, di Kampus Sembulan dekat sini.

Menurut Pengurus Komunikasi Korporat KTYS, Ellen Sikodol, acara ini merupakan peluang bermaklumat kepada para pengunjung untuk mengetahui bagaimana mereka boleh mencapai matlamat dalam akademik dan kerjaya mereka.

“Semasa Hari Terbuka, para pengunjung akan berpeluang menghadiri ceramah yang menarik oleh kaunselor yang akan mempamerkan pelbagai disiplin yang terdapat di KTYS.

“Ceramah tersebut akan memberikan pandangan berharga tentang program dan kursus yang sejajar dengan minat dan matlamat kerjaya mereka,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Ellen, mengenai perkara yang berkaitan dengan masalah kewangan pelajar, kakitangan KTYS akan bersedia untuk membantu dan memberikan maklumat berkaitan biasiswa, pinjaman dan pilihan bantuan kewangan lain yang tersedia.

“Untuk membantu pelajar berpotensi mengalami kehidupan di KTYS, Hari Terbuka juga akan merangkumi lawatan kampus sekali gus membolehkan mereka menerokai kemudahan yang ada, berinteraksi dengan pelajar dan ahli fakulti semasa, serta merasai persekitaran pembelajaran yang bertenaga dan menyokong di KTYS.

“Selain itu, terdapat juga cabutan bertuah yang menarik, di mana peserta berpeluang memenangi hadiah menarik. Jangan lepaskan peluang hebat ini untuk meneroka masa depan anda di Hari Terbuka KTYS,” ujarnya.

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web kami di www.ktys.edu.my atau hubungi kami di 088-239810 atau 0198233369 (panggilan atau WhatsApp). Anda juga boleh mengikuti kami di saluran media sosial rasmi kami @ktyssabah di Facebook, Instagram, TikTok, dan YouTube untuk mendapatkan kemas kini, berita dan pandangan terkini tentang kehidupan di KTYS.

RELATED ARTICLES
Utama

Cubaan seludup minuman keras bernilai RM450,000, duti, cukai lebih RM1.9 juta...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya