HomeUtamaSabah mampu catat pertumbuhan berterusan - Hajiji

Sabah mampu catat pertumbuhan berterusan – Hajiji

Read Time:1 Minute, 51 Second

KOTA KINABALU: Sabah kini mampu mencatat pertumbuhan berterusan melalui pelaksanaan pelbagai program pembangunan di seluruh negeri, kata Ketua Menteri, Datuk Seri Hajiji Noor.

Katanya, pelaksanaan Pelan Pembangunan Hala Tuju Sabah Maju Jaya (SMJ) misalnya, kini berada di landasan yang betul untuk membawa negeri Sabah dan rakyatnya ke hadapan melalui teras-teras utama SMJ.

Menurutnya, agenda Sabah Maju Jaya akan memberi manfaat kepada Sabah terutama rakyat di luar bandar agar tidak ketinggalan dalam menikmati arus pembangunan.

“Sebagai kerajaan yang bertanggungjawab, kita sentiasa komited dalam memastikan
segala perancangan, dasar dan program berjalan dengan lancar”, katanya.

Beliau berkata demikian dalam rakaman perutusan khas sempena Hari Raya Aidilfitri 2023 bersama Radio Televisyen Malaysia (RTM), yang akan disiarkan pada hari lebaran.

Katanya, beliau bangga kerana negeri Sabah yang dianugerahi kepelbagaian budaya dan kepercayaan, membolehkan kita hidup dalam keadaan aman dan harmoni serta saling menghormati antara satu sama lain.

“Keamanan dan keharmonian masyarakat kita telah membuka ruang yang luas untuk kita mengeksploitasi keupayaan diri dan membawa keluarga, masyarakat, negeri dan negara ke tahap yang lebih baik. Dengan usaha ini kita akan menghakiskan segala halangan yang boleh memisahkan antara kita sebagai bangsa Malaysia”, tegasnya.

Hajiji berkata, Hari Raya Aidilfitri adalah hari yang ditunggu umat Islam bagi menandakan berakhirnya bulan Ramadhan yang mulia dan bermulanya 1 Syawal, sebagai tanda kemenangan dalam menyempurnakan ibadah puasa sepanjang bulan Ramadan.

Beliau berkata, dalam menyambut ketibaan Syawal yang penuh baraqah, marilah kita merenung kembali tahun sebelum ini dan berazam untuk melakukan yang lebih baik lagi demi kejayaan masa hadapan. Saat ini juga adalah masanya untuk kita mengeratkan hubungan sesama ahli keluarga, saudara mara dan sahabat handai.

“Saya mendoakan terbaik untuk semua rakyat Malaysia di Sabah sempena hari yang
mulia ini. Marilah kita luangkan sedikit masa untuk mengucapkan jutaan terima kasih kepada pasukan keselamatan yang tidak dapat menyambut Hari Raya Aidilfitri ini demi berkhidmat untuk negara”.

“Kita juga merakamkan terima kasih kepada semua petugas barisan hadapan, pegawai penguatkuasa undang-undang, petugas kesihatan yang bekerja tanpa jemu, berkhidmat serta melindungi rakyat dan negara kita. Marilah juga kita terus mengingati mereka yang memerlukan dan serba kekurangan serta mempamerkan rasa empati terhadap nasib mereka”, katanya.

Bagi pihak kerajaan negeri dan keluarga, beliau mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin kepada seluruh rakyat di negeri ini.

RELATED ARTICLES
Utama

Juliah santuni anak-anak istimewa PPDK Tuaran

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya