HomeUtamaDua timbalan speaker DUN baharu angkat sumpah

Dua timbalan speaker DUN baharu angkat sumpah

Read Time:54 Second

KOTA KINABALU: Pengerusi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Yayasan Nur Jauhar, Datuk Al Hambra Tun Juhar dan Timbalan Presiden/Setiausaha Agung Parti Maju Sabah (SAPP) Datuk Richard Yong We Kong telah dilantik sebagai timbalan speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) yang baharu.

Al Hamra dan Richard menandatangani dokumen pelantikan masing-masing di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu Datuk Ismail Brahim.

Al Hambra dan Richard mengangkat sumpah di hadapan Yang Dipertua Tun Juhar Mahiruddin dan seterusnya menerima surat pelantikan mereka dalam satu majlis ringkas yang dihadiri oleh Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor di Istana Seri Kinabalu di sini hari ini.

Mereka menandatangani dokumen pelantikan masing-masing di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu Datuk Ismail Brahim.

Menggantikan Datuk Ahmad Abdul Rahman dan Datuk George Ginibun, pelantikan Al Hambra dan Richard adalah selama lima tahun.

Hadir sama isteri Yang Dipertua Toh Puan Norlidah Tan Sri R.M Jasni, Speaker Datuk Kadzim M Yahya, Menteri Pembangunan Masyarakat dan Kesejahteraan Rakyat Datuk James Ratib, Menteri Belia dan Sukan Datuk Ellron Angin, Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Sr Safar Untong dan pembesar-pembesar lain.

RELATED ARTICLES
Utama

CIS serah zakat perniagaan RM100,000

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya