HomeIsu tempatanDua beradik maut dipercayai lemas semasa mandi di kolam terbiar

Dua beradik maut dipercayai lemas semasa mandi di kolam terbiar

Read Time:1 Minute, 0 Second

SANDAKAN: Dua beradik termasuk seorang kanak-kanak lelaki maut selepas dipercayai lemas semasa mandi di sebuah kolam terbiar di Kampung Bambu Batu 7 di sini pada pagi Rabu (2 Ogos).

Ketua Polis Daerah Sandakan, Asisten Komisioner Abdul Fuad Abdul Malek dalam kenyataannya hari ini mengesahkan kejadian.

Menurut Fuad, semalam (2 Ogos), pihak polis Ibu Pejabat Daerah (IPD) Sandakan menerima aduan dari pengadu pada jam 11.18 pagi menyatakan dua orang telah lemas di Kg. Batu Putih Jalan Sungai Kayu dan kedua-dua mangsa sedang dirawat di Unit Kecemasan Hospital Duchest of Kent (HDOK) sebelum kedua-dua mangsa disahkan meninggal dunia pada jam 12.40 tengahari semasa menerima rawatan.

Katanya, hasil siasatan awal polis, mendapati pada masa kejadian jam lebih kurang 10.00 pagi kedua-dua mangsa bersama empat lagi ahli keluarga mereka mandi di sebuah kolam terbiar di Kampubg Bambu Batu 7, Sandakan.

“Sewaktu mandi di kolam tersebut, dua orang telah lemas. Kedua-dua mangsa yang lemas berjaya diselamatkan oleh orang kampung yang datang memberi bantuan. Mangsa yang lemas telah dibawa ke HDOK dengan Ambulans.

“Mangsa yang meninggal dunia dikenali sebagai Amira Rolan, perempuan berusia 19 tahun dan adiknya Muhamad Awira,10 tahun.

“Kes disiasat dan diklasifikasikan sebagai mati mengejut,” katanya.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

NGO Muslim Sabah disaran selaras aktiviti, elak pertindihan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya