HomeUtamaTourism Malaysia, Malaysia Aviation Group lancar risalah “Fly Borneo Specials Vol.1– The...

Tourism Malaysia, Malaysia Aviation Group lancar risalah “Fly Borneo Specials Vol.1– The Adventure Begins Here!”

Read Time:2 Minute, 10 Second

KOTA KINABALU: Tourism Malaysia, dengan kerjasama Malaysia Aviation Group (MAG) melancarkan risalah terbarunya “Fly Borneo Specials Vol.1 – The Adventure Begins Here!”, sebagai sebahagian daripada usaha Tourism Malaysia dalam mempromosikan pelancongan ‘Inter-State & Intra-State Travel” di negeri Sabah, Sarawak dan Wilayah Persekutuan Labuan melalui rakan kongsi syarikat penerbangan Firefly dan MASwings.

Majlis pelancaran telah disempurnakan oleh Ketua Pengarah Pelancongan Malaysia, Dato’ Dr Ammar Abd. Ghapar.

Dr Ammar berkata, program ‘Fly Borneo Specials Vol. 1 – The Adventure Begins Here! ini
merupakan inisiatif Pejabat Penyeliaan Pusat Penerangan Pelancongan (TIC) Sabah bersama dengan Malaysia Aviation Group terutamanya dengan MASwings dan Firefly untuk membangunkan pakej-pakej pelancongan mampu milik dan menarik yang merangkumi kos tiket penerbangan, penginapan dan juga Iawatan pelancongan di tiga buah negeri iaitu Sabah, Sarawak dan Labuan.

“MASwings dan Firefly menawarkan diskaun sehingga 40 peratus bagi harga tiket penerbangan domestik (dua hala) di negeri Sabah, Sarawak dan Labuan.

“Selain itu, ia juga sebahagian daripada merancakkan momentum sempena persiapan sambutan Tahun Melawat Malaysia 2026 untuk menarik pelancong dalam dan luar negara bermula dari pakej domestik ke pakej antarabangsa,” katanya pada sidang media selepas melancarkan Program ‘Fly Borneo Specials Vol. 1 – The Adventure Begins Here!, di sini, hari ini.

Menurut Dr Ammar, lebih daripada 44 pakej percutian tematik, daripada lawatan sehari kepada lawatan selama seminggu.

“Disamping merangsang dan menyemarakkan sektor pelancongan domestik
terutamanya ‘Inter-State & Intra-State Travel” di negeri Sabah,
Sarawak dan Labuan;
ia juga mempromosikan produk pelancongan yang terdapat di negeri Sabah, Sarawak dan Labuan secara bersepadu melalui pakej pelancongan yang dibangunkan kepada pelancong.

“Sebanyak 30 agensi pelancongan berdaftar yang terlibat dalam program ini. Pakej pelancongan ini terbuka kepada seluruh warganegara Malaysia dan bukan warganegara Malaysia tetapi bermustautin di Malaysia.

” Manakala kempen promosi ini akan diadakan selama tiga bulan bermula hari ini dan tempoh sah perjalanan adalah sehingga Disember 2023 sehingga September 2024,” jelas beliau.

Tambah Dr Ammar, bagi mengetengahkan destinasi Borneo Malaysia, pakej mampu milik ini juga disusun dalam risalah digital dan bercetak untuk pengembara yang ingin menerokai pengembaraan lasak, melihat kepelbagaian budaya menarik serta fauna dan flora eksotik.

Justeru itu, beliau berharap risalah ini akan membantu merangsang lagi pelancongan di Sabah, Sarawak dan Labuan kerana Firefly dan MASwings telah bergabung tenaga untuk menawarkan diskaun tambang penerbangan berasaskan tambang pelancongan untuk menyokong pakej percutian tempatan,” katanya.

Turut hadir ialah Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Pelancongan Sabah; Noredah Othman, Pengarah Kementerian Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan Malaysia (MOTAC) Sabah; Ibrahim Othman, Ketua MAG Wilayah Tengah; Nurhayati Aziz Rashid, Pengurus Jualan Kawasan MAG; Chali Awang, Timbalan Pengarah Kanan Bahagian Komunikasi Korporat, Tourism Malaysia, Mohd Faharuddin Hatmin, dan Timbalan Pengarah Tourism Malaysia Sabah, Trecey J Tojuka.

RELATED ARTICLES
Utama

Sistem air minuman secara mudah alih, berkuasa solar berjaya dibangunkan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular