HomeUtamaMalam Apresiasi Kementerian Pertanian hargai kecemerlangan perkhidmatan pekerjanya

Malam Apresiasi Kementerian Pertanian hargai kecemerlangan perkhidmatan pekerjanya

Read Time:1 Minute, 15 Second

KOTA KINABALU: Kementerian Pertanian, Perikanan dan Industri Makanan mengadakan Malam Apresiasi tahunannya pada Jumaat untuk mengiktiraf pekerja cemerlangnya dengan pemberian Anugerah Perkhidmatan Cemerlang.

Justeru itu, menterinya Datuk Seri Dr Jeffrey Kitingan menekankan kepentingan anugerah itu dan menyifatkan ia sebagai satu pengiktirafan terhadap khidmat dedikasi kakitangan kementerian itu.

Tahun ini, Anugerah Perkhidmatan Cemerlang diberikan kepada tiga pekerja contoh yang telah menonjolkan diri dalam perkhidmatan mereka.

Penerima anugerah menerima sijil kecemerlangan berserta bonus tunai RM1,000.

Phillis Tamin dinobatkan penerima anugerah tertinggi dengan markah 97.00, diikuti Alijah smail yang mendapat 96.69, dan Donna Elizabeth Kong dengan markah 96.60.

“Walaupun ganjaran kewangan mungkin tidak besar, mesej teras di sini ialah pengiktirafan dan penghargaan,” ujar Jeffrey.

Jeffrey yang juga Timbalan Ketua Menteri itu berkata mengenai fokus kementeriannya terhadap penyampaian perkhidmatan yang berkesan, dengan menyatakan bahawa perkhidmatan berkualiti tinggi untuk orang ramai adalah antara kriteria yang dipertimbangkan untuk anugerah itu.

Katanya, sistem penyampaian perkhidmatan yang cemerlang memastikan penerimaan perkhidmatan yang pantas dan tepat oleh rakyat.

Malam Apresiasi itu juga dirai termasuk penghormatan kepada pekerja yang bersara pada 2022.

Dalam pada itu, Jeffrey turut menegaskan bahawa mereka adalah individu yang telah mendedikasikan hidup mereka untuk Negeri Sabah dan negara.

Di samping itu, turut diadakan majlis tazkirah untuk Azami Inal, seorang pekerja yang baru meninggal dunia.

Beliau menggesa pengurusan kementerian menyegerakan pembayaran semua faedah persaraan untuk keluarga Allahyarham.

Jeffrey turut menggalakkan kakitangan kementerian untuk menjadi model dalam perkhidmatan awam.

“Tradisi kecemerlangan perkhidmatan kita tidak seharusnya dikekalkan semata-mata malah ia sepatutnya mencapai tahap baharu,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

Kementerian Kewangan berjaya tingkatkan pendapatan Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular