HomeEkonomiKTC dilantik sebagai pengedar Hotlink Maxis di Sabah dan Labuan

KTC dilantik sebagai pengedar Hotlink Maxis di Sabah dan Labuan

Read Time:1 Minute, 25 Second

KOTA KINABALU: Kim Teck Cheong Consolidated Berhad (KTC) telah dilantik sebagai pengedar Hotlink Maxis di Sabah dan Labuan.

Timbalan Ketua Menteri II Datuk Seri Dr Joachim Gunsalam merasmikan pelancaran Pengedar KTC dan Hotlink Prabayar Eksklusif untuk Sabah dalam satu majlis yang diadakan di pejabat KTC di Kolombong di sini pada Selasa.

Turut hadir Pengarah Urusan KTC Datuk  Lau  Kok Sing, anak beliau Datuk Dexter Lau merupakan Pengarah Eksekutif KTC, dan Patrick Er, Ketua Pegawai Jualan dan Perkhidmatan, Maxis Berhad.

Mengucapkan tahniah kepada KTC dan Hotlink Maxis atas perkongsian itu, Dr. Joachim amat yakin ia akan menjadikan tawaran Hotlink lebih mudah tersedia kepada pelanggan, menyediakan orang ramai dengan akses dan capaian yang lebih luas di seluruh Sabah dan Labuan.

Menurutnya, kerajaan mengalu-alukan dan berharap lebih ramai dapat berhubung melalui perkongsian ini.

“Saya difahamkan bahawa pelantikan KTC adalah selaras dengan rancangan Maxis untuk mengejar bidang peluang baharu merentasi saluran pasaran massa dan berkembang ke saluran baharu di rantau ini. Di bawah perjanjian pengedaran KTC, syarikat itu ditugaskan untuk memastikan ketersediaan pek SIM Hotlink dan produk ada di sini.

“Kita semua tahu bahawa KTC ialah sebuah syarikat tersenarai Papan Utama dengan rekod prestasi yang kukuh bagi kedua-dua keputusan kewangan dan prestasi perniagaan dan merupakan salah satu penyumbang paling ketara Sabah melalui inisiatif CSR mereka. KTC ialah pengedar barangan pengguna bergerak pantas (FMCG) yang ditubuhkan untuk pelbagai jenama terkemuka Malaysia dan antarabangsa di rantau ini,” katanya.

Sebagai pengedar Hotlink baharu Maxis di Sabah dan Labuan, pengedar KTC meluaskan kehadiran Maxis di Sabah dan Labuan, menyediakan akses dan capaian yang lebih luas kepada pelanggan baharu.

Sempena pelantikan, Hotlink Prepaid Exclusive for Sabah turut memperkenalkan menawarkan pas internet 4G/5G tanpa had yang berpatutan.

RELATED ARTICLES
EkonomiUtama

RM7 juta disediakan untuk fasa pertama naiktaraf 38 Tamu Desa di...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular