HomeUtamaAirAsia digesa lebih banyak penerbangan destinasi antarabangsa ke Sabah - Hajiji

AirAsia digesa lebih banyak penerbangan destinasi antarabangsa ke Sabah – Hajiji

Read Time:54 Second

KOTA KINABALU: Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor menggesa AirAsia untuk melihat lebih banyak penerbangan dari destinasi antarabangsa ke Sabah.

Beliau berkata syarikat penerbangan tambang rendah itu perlu memanfaatkan lokasi strategik Sabah untuk mengendalikan sebanyak mungkin penerbangan antarabangsa ke ibu negara.

“Kerajaan negeri mengiktiraf bahawa AirAsia adalah penyedia utama kemudahan akses udara ke Sabah dan saya ingin melihat syarikat penerbangan itu melakukan lebih banyak lagi,” katanya semasa kunjungan hormat oleh pengurusan tertinggi Capital A Bhd, sebelum ini dikenali sebagai AirAsia Group Berhad, di pejabatnya di sini, hari ini.

Diketuai oleh Ketua Pegawai Eksekutif Tan Sri Tony Fernandes dan Pengerusi Eksekutif Datuk Kamarudin Meranun, mereka memberi taklimat kepada Ketua Menteri mengenai operasi semasa dan rancangan masa depan syarikat penerbangan tambang murah itu.

Mereka turut berkongsi Majlis Pelancaran rekaan pesawat khas AirAsia sempena nama mendiang Datuk Irene Benggon Charuruks, sebagai penghormatan kepada bekas Pengurus Besar Lembaga Pelancongan Sabah (STB) dan sumbangannya kepada industri pelancongan negeri, yang diadakan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu pagi tadi.

Turut hadir Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar merangkap Pengerusi STB Datuk Joniston Bangkuai.

RELATED ARTICLES
Utama

KPKM komited teroka peluang baharu tingkat penyertaan belia dalam bidang pertanian

Bangunan Kerajaan Sabah Pentadbiran Sabah Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular