HomeUtamaPolis diminta siasat dalang fitnah anak Ketua Menteri Sabah

Polis diminta siasat dalang fitnah anak Ketua Menteri Sabah

Read Time:1 Minute, 2 Second

KOTA KINABALU: Pihak berkuasa perlu mengambil tindakan sewajarnya terhadap dalang yang jelas cuba mengaibkan Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor dengan cara memfitnah kononnya anak beliau terlibat dalam kartel dadah,” kata Ketua Penerangan Parti Gagasan Rakyat Sabah (Gagasan Rakyat) Datuk Nizam Abu Bakar Titingan.

Beliau berkata, polis diminta siasat dalang fitnah anak ketua menteri Paparan dalam media sosial itu bukan setakat palsu, ianya juga satu kesalahan disisi undang-undang kerana secara terang-terangan membuat tuduhan liar bertujuan mencemar nama baik keluarga Ketua Menteri Sabah.

“Tindakan jijik ini jelas bukan saja merupakan usaha menjejaskan imej Ketua Menteri tetapi juga Gagasan Rakyat dan Gabungan Rakyat Sabah (GRS) yang dipimpin oleh beliau,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Nizam, mungkinkah taktik kotor ini didalangi oleh pihak yang sebelum ini cuba menjatuhkan kerajaan negeri yang diterajui GRS tetapi gagal dan kini sudah ketandusan modal dan terdesak sehingga menyebarkan cerita yang direka-reka demi meraih sokongan politik?

Katanya, pihak yang tidak bertanggungjawab ini harus ingat rakyat kini bijak menilai dan sudah pasti akan menolak pihak yang menggunakan taktik kotor dengan cara menyebarkan fitnah.

“Melalui laporan polis yang telah dibuat oleh Mohd Reza Hajiji di Tuaran hari ini diharapkan siasatan dapat dijalankan agar dalang tersebut dapat dibawa ke muka pengadilan,” tegas beliau.

RELATED ARTICLES
Utama

Tiada kompromi 40 peratus, pertahankan hak perlembagaan Negeri Sabah – Hajiji

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular