HomeUtamaSabah komited erat hubungan pelancongan dengan Singapura

Sabah komited erat hubungan pelancongan dengan Singapura

Read Time:59 Second

Kota Kinabalu: Sabah komited untuk mengukuhkan lagi kedudukannya dalam pasaran pelancongan Singapura dengan lebih rancak.

Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Sabah Datuk Joniston Bangkuai berkata, ejen pelancongan Singapura juga perlu membiasakan dengan kerap dengan rangkaian produk dan destinasi yang ada di negeri ini.

“Sabah perlu memanfaatkan status Singapura sebagai hab penerbangan penting yang menampung banyak penerbangan antarabangsa dan pengembara.

“Penerbangan terus yang mudah dan cekap ini telah meningkatkan kebolehcapaian, menjadikan Sabah lebih mudah diakses oleh pengembara dari Singapura dan seterusnya,” katanya.

Beliau berkata demikian pada program Meet-The-Experts Bersama ejen pelancongan Singapura di Pusat Konvensyen Antarabangsa Sabah (SICC) di sini hari ini.

Joniston yang juga Pengerusi Lembaga Pelancongan Sabah (STB) berkata, Sabah perlu memanfaatkan penerbangan terus Singapura-Kota Kinabalu sedia ada untuk potensi sepenuhnya.

Katanya, status Singapura sebagai hab perdagangan, budaya dan pelancongan yang sibuk mampu menarik jutaan pelawat setiap tahun.

“Sabah, dengan tawaran tersendiri, mendapat manfaat yang ketara dengan menerokai pasaran yang rancak ini. Kerjasama antara ejen pelancongan Singapura dan industri pelancongan Sabah memberikan peluang bersama untuk pertumbuhan dan kemakmuran.

“Begitu juga, pengembara Singapura yang mencari pengalaman baharu dan tulen akan mendapati Sabah sebagai harta karun pengembaraan dan penemuan,” katanya. – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Utama

KPKM komited teroka peluang baharu tingkat penyertaan belia dalam bidang pertanian

Bangunan Kerajaan Sabah Pentadbiran Sabah Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular