HomeUtamaDua maut termasuk seorang remaja, motosikal langgar Toyota Hilux

Dua maut termasuk seorang remaja, motosikal langgar Toyota Hilux

Read Time:1 Minute, 14 Second

SEMPORNA: Dua maut termasuk seorang pembonceng remaja lelaki selepas motosikal yang ditunggang melanggar kenderaan pacuan empat roda di Semporna pada Khamis.

Kejadian berlaku kira-kira jam 5.30 petang itu, ketika kenderaan jenis Toyota Hilux dipandu oleh seorang lelaki berusia lingkungan 50’an membuat pusingan u-turn di Jalan Tampi-Tampi Simpang Lauhari Semporna dan dilanggar oleh sebuah motosikal yang datang dari arah belakang.

Ketua Polis Daerah Semporna, Superintendan Mohd Farhan Lee Abdullah berkata, akibat dari perlanggaran itu penunggang motosikal lelaki dalam lingkungan usia 20 tahun dan pembonceng 16 tahun itu disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian.

“Mayat kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Semporna manakala pemandu kenderaan Toyota Hilux telah ditahan bagi membantu siasatan.

“Kes disiasat dibawah Seksyen 41 (1) APJ 1987 yang memperuntukkan hukuman penjara selama tempoh tidak kurang daripada lima tahun dan tidak lebih daripada sepuluh tahun dan denda tidak kurang daripada dua puluh ribu ringgit dan tidak lebih daripada lima puluh ribu ringgit jika disabit kesalahan,” katanya dalam kenyataan semalam.

Beliau menyeru kepada sesiapa yang mempunyai sebarang maklumat berkenaan kemalangan tersebut boleh menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik IPD Semporna Inspektor Hemkkumar A/L Ayathuray di talian 012-3650021, dan ditalian 089-782020 balai polis Semporna atau mana-mana balai polis berhampiran.

Dalam pada itu, Mohd Farhan turut menasihatkan kepada semua pengguna jalanraya supaya memandu dengan lebih cermat dan berhati-hati di kawasan kerap berlaku kemalangan.

“Orang ramai turut dinasihatkan supaya sentiasa mengawasi anak-anak ketika menunggang motosikal dan memastikan memakai topi keledar,” tegasnya.

RELATED ARTICLES
Utama

KPKM komited teroka peluang baharu tingkat penyertaan belia dalam bidang pertanian

Bangunan Kerajaan Sabah Pentadbiran Sabah Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular