HomeUtama17 pegawai dan kakitangan KePKAS, enam jabatan, agensi terima sumbangan

17 pegawai dan kakitangan KePKAS, enam jabatan, agensi terima sumbangan

Read Time:1 Minute, 23 Second

KOTA KINABALU: Seramai 17 pegawai dan kakitangan Kementerian Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar (KePKAS), serta enam jabatan dan agensinya yang memerlukan bantuan, menerima sumbangan daripada kementerian itu.

Sumbangan diterima pada Majlis Berbuka Puasa anjuran Menteri Datuk Christina Liew di Hotel Pacific Sutera, di sini, pada Rabu.

Antara jabatan dan agensi menerima sumbangan itu ialah Lembaga Pelancongan Sabah (STB), Taman Sabah, Jabatan Muzium Sabah, Jabatan Hidupan Liar (JHL), Jabatan Perlindungan Alam Sekitar (JPAS), dan Lembaga Kebudayaan Sabah (LKNS).

Penerima sumbangan diwakili ketua-ketua jabatan dan agensi masing-masing antaranya Pengerusi STB Datuk Joniston Bangkuai, Pengarah Taman-Taman Sabah Dr Maklarin Lakim, Pengarah Muzium Sabah Arif Abdul Hamid, Timbalan Pengarah II JHL Mohd Soffian Abu Bakar, Pengarah JPAS Vitalis Moduying, dan Pengurus Besar LKNS Mackey Apison.

Antara yang menyaksikan majlis penyampaian itu ialah Setiausaha Tetap Kementerian Josie Lai Mei Sing,
Timbalan Setiausaha Tetap I Mary Malangking dan Timbalan Setiausaha Tetap II Alesia Sion.

“Beramal bermula di rumah, tetapi tidak sepatutnya berakhir di situ, seperti kata pepatah. Sebab itu kami juga telah memperluaskan keprihatinan kami kepada beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) pada majlis yang sama sebelum ini,” kata Liew.

Pada majlis itu, Christina turut menyampaikan surat pelantikan Watikah kepada Joniston sebagai Pengerusi STB dan kepada Presiden Persekutuan Pelancongan Malaysia Datuk Tan Kok Liang sebagai Timbalan Pengerusi STB.

Penerima lain termasuk Peter Lintar (Pengerusi Lembaga Pemegang Amanah Taman-Taman Sabah), Dikin Musah (Pengerusi Lembaga Kebudayaan Sabah), dan Stanis Buandih (Timbalan Pengerusi Lembaga Kebudayaan Sabah).

Turut hadir ialah Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) STB Tay Shu Lan yang mewakili Ketua Pegawai Eksekutif Julinus Jeffery Jimit, Ketua Pegawai Eksekutif Sri Pelancongan Sabah Thonny Chee, dan Ketua Pegawai Eksekutif Sabapak Eco Remysta Taylor.

RELATED ARTICLES
Utama

Empat wanita warga Filipina mangsa pemerdagangan manusia berjaya diselamatkan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya