HomeUtamaStor penyimpanan kabel SESB terbakar

Stor penyimpanan kabel SESB terbakar

Read Time:50 Second

KOTA KINABALU: Sebuah stor penyimpanan kabel milik Sabah Electricity Sdn Bhd (SESB) di Batu 7, Jalan Tuaran terbakar pada Khamis.

Kejadian berlaku pada kira-kira jam 12.50 tengahari dan melibatkan kabel SESB yang disimpan di stor tersebut.

Punca kebakaran masih dalam siasatan pihak berkaitan.

Menerusi kenyataan media hari ini, SESB akan memberikan makluman terkini sejurus selepas mendapat maklumat lengkap berkaitan kejadian ini kelak.

Sementara itu, menurut jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah berkata, sepasukan bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Lintas dibantu anggota dari Balai Kota Kinabalu dan Penampang bergegas ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan kecemasan pada jam 12.56 tengahari tadi.

“Kebakaran melibatkan sebuah gudang penyimpanan kabel SESB dengan anggaran keluasan 3.7 ekar telah terbakar seluas 3 ekar.

“Turut terbakar sebuah rumah kosong, sebuah stor penyimpanan Transformers, Minyak Hyraxoil dan Mesin Feeder Pillar terbakar 100 peratus.

“Operasi pemadaman terkawal pada jam 5.06 petang. Tiada mangsa dilaporkan terlibat dalam kebakaran itu,” katanya dalam kenyataan hari ini.

RELATED ARTICLES
Utama

Umat Islam dinasihatkan tunai zakat tanpa kerisauan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular